La PTP fa 15 propostes per a la millora de la mobilitat a l’Alt Penedès

16/05/2019 - 11:49h

L’Associació per a la Promoció del Transport Públic de l’Alt Penedès ha fet arribar el document als partits polítics
L’Associació per a la Promoció del Transport Públic de l’Alt Penedès ha fet públic aquesta setmana un document amb 15 propostes per tal de millorar el transport públic i aconseguir una mobilitat sostenible i segura a la comarca. L’entitat ha fet arribar el text als partits polítics per tal que tinguin en consideració les propostes a l’hora d’elaborar el seu programa electoral.

El primer bloc parlar de la mobilitat activa, a peu, amb patinet o amb bicicleta. Aquí es demana que s’eliminin barreres arquitectòniques, es faciliti la convivència entre vianants, bicicletes i vehicles a motor i que es procuri tenir passos de vianants més segurs i visibles. També es demanen rutes escolars més segures, aparcaments per a bicicletes també més segurs i la construcció de camins interurbans per a vianants i bicicletes.

El segon apartat és el que fa referència al transport públic, on es demana una millora de la informació, una coordinació comarcal en la planificació del transport públic interurbà i també millores urgents en la xarxa de bus interurbà com ara que es garanteixi un mínim de 6 freqüències per sentit els dies laborables entre els municipis de la comarca i Vilafranca i garantir l’accés en transport públic als polígons industrials més importants, a banda de la creació d’una línia de bus exprés entre Vilanova-Vilafranca-Igualada- Manresa, seguint l’Eix Diagonal.

També reclamen que s’executin millores al voltant del servei ferroviari de rodalies amb la perllongació de la línia RD8 i la RT2, més trens, reformes integrals de les estacions i millora de la infraestructura en general.

La plataforma també demana la posada en servei d’autobusos nocturns interurbans durant les principals festes majors.

Finalment, en l’apartat de vehicle privat, es demana la creació de zones d’aparcament de rotació, indicadors de velocitat i zones 30, potenciar el cotxe compartit i vehicle elèctric i, pel que fa a la mobilitat urbana, la creació d’un Pla de Mobilitat Urbana que hauria de contemplar fer més competitiva la xarxa de bus urbà o l’ampliació i millora dels carrils bici, entre altres.

També et pot interessar

Comentaris