Corpinnat assegura que el futur del Penedès passa per “generar valor”

24/02/2025 - 14:48h

El president i el vicepresident de la marca col.lectiva fan balanç

La marca coŀlectiva Corpinnat està en un moment de creixement que, set anys després de la seva creació, fa veure el futur amb optimisme. Actualment, 13 marques en formen part, però les previsions assenyalen que aquesta xifra augmentarà. S’estan auditant diversos cellers que han mostrat interès a incorporar-s’hi i en els propers mesos, s’anunciarà l’entrada de diferents nous membres.

El president i vicepresident de la marca coŀlectiva, Ton Mata (Recaredo) i Xavier Nadal (Nadal), estan convençuts que el Penedès està en un moment clau de la seva història vitivinícola i que cal apostar per “generar valor” com a única alternativa per a garantir el futur del territori.

“Tenim moltes amenaces damunt de la taula que van des la sequera als preus baixos, passant per la pressió urbanística o una mala estructura del sector, i la solució és generar valor. Podem estar davant una darrera oportunitat de canviar les coses”, explica el president Ton Mata. “Corpinnat ha posat una falca per atorgar aquest valor i donar prestigi al Penedès”, afegeix.

Decebuts
El vicepresident Xavier Nadal denuncia, per la seva banda, la manca de suport de les administracions públiques en relació amb la marca coŀlectiva. “S’hi haurien de bolcar i, en canvi, no tenim cap ajuda, ni tampoc cap mena de reconeixement”, explica. Hi ha bona relació amb l’INCAVI i amb tot el sector, però els representants de la marca coŀlectiva consideren que mai han aconseguit res en concret, més enllà de bones intencions. Tant Ton Mata com Xavier Nadal recorden que les normes de funcionament de la marca coŀlectiva són la millor garantia del seu projecte.

Actualment, Corpinnat produeix 2,5 milions d’ampolles, però a llarg termini, amb la perspectiva de l’ampliació del nombre de cellers que permetrà una major producció, la marca coŀlectiva es fixa un horitzó factible de 25 milions d’ampolles. Una de les característiques que més destaquen Ton Mata i Xavier Nadal és, diuen, “la capacitat que tenim els cellers de la marca coŀlectiva de coŀlaborar en un projecte comú i al, mateix temps, ser competència”.

També et pot interessar

Comentaris

1336