Freixenet presentarà un ERO que afectarà 180 treballadors de la seva plantilla


A causa dels canvis en les seves operacions de producció.
Freixenet ha anunciat aquest dijous al matí que té la intenció d’iniciar un procés de reestructuració de la companyia que implica la presentació d’un Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) que afectarà a un màxim de 180 treballadors (un 24% de l’actual plantilla del grup a Espanya).
Des de Freixenet s’ha explicat que està planificant la reestructuració de les seves operacions per “tractar de contrarrestar els efectes adversos de les condicions climàtiques extremes”. La companyia recorda que “els patrons climàtics extrems i les conseqüències a llarg termini de la continuada sequera de varis anys a Catalunya han generat greus interrupcions a la indústria, empenyent el sector del cava a una crisi sense precedents”.
“Com a resultat, la producció de cava ha disminuit en el sector en general i a Freixenet en particular, com a líder la indústria. Les reserves reduïdes i l’augment dels costos de les matèries primeres han agreujat el desajustament entre la demanda del mercat i la sostenibilitat operativa”, afegeixen.
Els detalls de l’ERO es compartiran amb els representants legals dels treballadors de la companyia. Des de Freixenet s’ha volgut deixar clar que el procés es vol dur a terme amb el màxim diàleg i acord possible entre les parts i que aquest pas es dona per garantir la viabilitat futura de l’empresa.
Comissions Obreres
Per la seva banda, CCOO considera que es tracta d’una mesura “totalment injusta i inacceptable per a les persones que treballen al Grup Freixenet, que amb el seu esforç diari sostenen l’empresa”. Per això, exigeix a la direcció del grup que faci marxa enrere en les seves intencions i s’assegui a negociar amb la representació dels treballadors i treballadores les mesures oportunes per afrontar la situació actual del sector, salvaguardant l’ocupació.
CCOO, que té el 87,5 % de la representació del Grup Freixenet, posarà en marxa una ofensiva sindical en defensa dels llocs de treball a Freixenet i Segura Viudas, que arrencarà el proper 1 de Maig, amb la participació de la plantilla del Grup Freixenet amb un espai propi a la manifestació de Barcelona, on portarà la seva reivindicació contra l’ERO.