El Penedès, la nova ZBE

20/07/2024 - 09:44h

Jordi Parellada

He somiat que el Penedès era una de les noves ZBE o zona de baixes emissions. 

En el somni, al fons de tot, sortien uns senyors foscos que es fregaven les mans al voltant d’un estol de cotxes nous per vendre i uns altres que oferien plaques fotovoltaiques i tarifes elèctriques molt ‘ajustades’ i ecològiques per fer-los anar…

M’hi apareixia un altre aspecte molt important i mai ben resolt al Penedès: el transport públic. Per moure’s per la comarca ja sabem que el tren, a banda d’impuntual, no és efectiu. Les poques línies d’autobusos pràcticament només enllacen amb la capital del país. No m’imaginava cap línia de metro o de tram, tot i que si el somni hagués durat més, potser m’hagués aparegut. Us imagineu una línia de tram Ordal-Les Masuques o Sant Quintí-Pontons passant per Guardiola?

De cop se m’ha encapotat el somni quan han aparegut el que podrien ser invasors fugissers: la multitud de vehicles que circula per l’autopista i per l’N-340, dia si, dia també, i que l’abassega els caps de setmana. Què hauríem de fer amb aquesta? Fer-los pagar per passar pel Penedès i embrutar-lo de fum o fer-los desviar per altres indrets i traslladar, així, el problema a un altre barri de Catalunya?

Em creixia l’entusiasme a l’imaginar que el govern duia a terme una planificació coherent i ordenada del transport públic, amb una eficiència mai vista, i que les subvencions per al canvi de vehicles eren realment una subvenció anticipada.

De cop, m’he despertat. I és que no pot ser tot tan bonic. Com que es pot esdevenir en el futur, cal treballar-hi des d’ara.

També et pot interessar

Comentaris