“Nissan som la marca que creixem més entre les 10 primeres marques a Espanya, amb més del 46%”

El director de Nissan Iberia, Christian Costaganna, a les noves instal·lacions del grup NIMA a la vegueria Penedès, a Vilanova i la Geltrú.
19/06/2024 - 19:28h

Entrevista al director general de la firma automobilística Nissan a Espanya i Portugal, Christian Costaganna, amb motiu de la inauguració d’un concessionari del grup vilafranquí NIMA.

El fabricant d’automòbils Nissan va inaugurar el passat dimecres 12 de juny les noves instal·lacions del concessionari del grup vilafranquí NIMA –Nicolàs Magriñà– a Vilanova i la Geltrú. Es tracta d’aproximadament 1.000 m2 d’exposició i taller al carrer Rubió, 6, de la capital del Garraf. Entre els assistents a la inauguració hi havia Christian Costaganna, director general de Nissan a Espanya i Portugal. El 3d8 hi va parlar sobre el futur dels vehicles elèctrics, una clara aposta de la marca japonesa.

Obrir un nou concessionari és una passa endavant per tal que l’empresa creixi, no?
Absolutament. Nosaltres tenim 53 concessionaris a Espanya actualment i també tenim 150 punts de venda, però sobretot ens enfoquem a tenir socis que ofereixin qualitat i un bon servei per als clients, i aquestes instal·lacions disposen de tots aquests requisits. A més, aquest any estem en un període de creixement, això es reflecteix en les xifres de les vendes dels primers mesos del 2024, en què de les 10 primeres marques som la que més creixem, amb un percentatge de més del 46%. Per la resta d’aquest any, tenim bona ambició per continuar creixent i continuar arribant a més gent, i aquestes inauguracions són grans ajudes per assolir aquests objectius.

Nissan ha venut uns 37.000 vehicles en aquest any fins ara. Aquesta xifra indica que està sent un dels anys amb més vendes?
Venim d’un període positiu. L’any passat ja vam créixer un 30% i per aquest any volem continuar per aquest camí o fins i tot encara augmentar aquest percentatge, ja que renovarem la gamma. Per exemple, l’Interstar, un vehicle comercial de gran magnitud, que estarà disponible per primer cop en versió combustible i versió elèctrica. Amb aquesta renovació hi haurà tota mena de motorització, perquè podrem oferir combustió normal, microhíbrids i híbrids tradicionals amb un dels nostres models, el Juke, però especialment utilitzarem la nostra tecnologia híbrida única de Nissan, l’E-power, aplicada en el Nissan Qashqai i en l’X-Trail.

Espanya està a la cua europea de vehicles elèctrics?
Sí, efectivament, diguem que tenim un enorme potencial de millora. Ens trobem amb un tema cultural i amb un tema de l’esforç per part de les institucions per promocionar el desenvolupament de la mobilitat elèctrica. En els països nòrdics, com Noruega, on he viscut durant tres anys, el volum de vendes de vehicles elèctrics és d’un 90%, però realment no és perquè vetllin per un món verd, sinó pels incentius que atorga el govern a canvi i perquè els costos d’utilització són reduïts, cosa que ha donat com a resultat un increment de les vendes dels automòbils d’aquest tipus. Actualment, s’està retallant la incentivació per controlar el pressupost, però l’objectiu ja està assolit i per a la immersa majoria de la població la conducció elèctrica és la normalitat.

Per què a Espanya no s’apliquen aquests incentius, si són un benefici per a tots?
Molt bona pregunta. Aquí la intenció de la compra de vehicles elèctrics, per part dels compradors, està present i està demostrat que el 30% de la societat afirma que es plantegen comprar un vehicle d’aquesta mena, però després no duen a terme l’acció per por de la infraestructura. A tot aquest context cal afegir la manca d’immediatesa a l’hora de rebre el MOVES amb la compra d’un automòbil elèctric. Això demostra que el pla d’incentius no és eficaç, ja que aquí a Espanya no està establerta en l’àmbit nacional, sinó per comunitats autònomes.

Quin model de vehicle té més sortida a Espanya?
Doncs aquells que utilitzin la tecnologia E-power, com serien el Qashqai i el Juke. Tots dos són híbrids amb un motor elèctric, donat per la tracció, i també amb un motor de combustió, que carrega la bateria. El benefici d’això és que possibilita la conducció 100% elèctrica sense necessitat d’endollar-lo per carregar-lo, fet que dona pas a l’acceleració, el silenci, la desaparició de les vibracions i el confort. Aquesta combinació formaria la tecnologia idònia que vol la conducció elèctrica, però encara no està llest, té la necessitat de càrrega. A més dels dos models esmentats prèviament també destaca l’Ariya, un vehicle extraordinari amb una gran bateria i una autonomia de 550 km aproximadament.

També et pot interessar

Comentaris

1336