Freixenet es converteix en pioner del transport del cava en tren al mercat europeu
Exportacions a Bèlgica, Alemanya i Polònia
Grup Freixenet, líder mundial en vins escumosos de qualitat, continua avançant en polítiques per descarbonitzar els seus processos gràcies al projecte de transport intermodal de Cava, que combina transport per carretera i transport ferroviari. D’aquesta manera, Grup Freixenet es converteix en pioner a Espanya en el transport ferroviari de Cava, davant de la necessitat d’impulsar i apostar pel ferrocarril com a opció de transport essencial per contribuir a la descarbonització del sector.
Per a aquest projecte el Grup Freixenet ha involucrat les delegacions de diferents països als quals exporta i que són responsables del transport. Actualment, els països que estan començant a carregar al tren són Alemanya, Polònia i Bèlgica. Concretament, a cada viatge a Bingen (Alemanya), es redueixen 1,6 tones de CO2 per viatge, que suposa un 61% de reducció d’emissions. En el cas de Torun (Polònia) es redueixen 3,86 tones de CO2 per viatge amb una reducció d’emissions del 75%, i al de Willebroek (Bèlgica) 1,72 tones de CO2 per viatge i una reducció del 59,2%.
“Grup Freixenet és una companyia de referència a nivell europeu, el nostre principal mercat, per tant, la mobilitat sostenible ha esdevingut una de les nostres prioritats”, ha explicat Gloria Martí, responsable de sostenibilitat i medi ambient de Grup Freixenet. “Aquest projecte ens ha permès col·laborar i sumar coneixement entre diferents departaments. Sabem que la transició energètica és un dels aspectes que ha de marcar el nostre full de ruta i, per això, s’ha convertit en una cosa vital per al desenvolupament correcte de la nostra activitat”, afegia
Grup Freixenet ha impulsat aquest projecte després de la prova pilot realitzada el 2021 juntament amb el Clúster Ferroviari In-Move by Railgrup, presidit per Cimalsa, el Clúster Vitivinícola Català, INNOVI, i el Comitè de Serveis Multimodals, per promoure el transport multimodal al sector utilitzant el ferrocarril com a mitjà de transport per reduir el trànsit per carretera i les emissions de CO2.