La quota del consum de vi català amb DO a Catalunya es consolida amb un 41,5%

FOTO: ACN
10/03/2021 - 12:04h

Respecte del 2019, la DO Penedès és la que representa un major creixement tant en volum com en valor al canal HORECA i l’alimentació

El vi català amb DO continua sent l’opció preferent pels consumidors catalans, que també incrementa el seu valor. Aquesta és una de les conclusions que s’extreuen de les dades de 2020 que l’Institut Català de la Vinya i el Vi ha fet públiques aquest dimecres, en roda de premsa.

“El pes dels vins de les DO catalanes a Catalunya s’ha mantingut amb una quota semblant a la del 2019, amb un 41,5%, fet que confirma la tendència continuada a l’alça d’aquests darrers anys”, ha explicat el director general de l’INCAVI, Salvador Puig.

En els darrers deuanys, la tendència ha estat a l’alça, amb un increment de fins a 14 punts: el consum al 2010 era de 27,8% i, ara, del 41,5%. Al 2020, doncs, de cada 10 ampolles de vi que es consumien a Catalunya, més de 4 eren d’alguna DO catalana. Però a més del volum, també incrementa el valor del vi català a Catalunya.

A Catalunya, l’any 2020 s’ha venut un 10,5% menys de vi respecte el 2019, una davallada que no ha estat tan acusada pel que fa el vi amb DO, que ha estat del 8%. El vi sense DO, però, la disminució ha estat del 15,5%, mostra de què els vins amb DO han tingut una major resiliència i ha estat l’opció preferent per part del consumidor català.

Pel que fa els canals de venda, el confinament i les restriccions sanitàries per fer front a la pandèmia han provocat que la major part del consum de vi tingués lloc a casa, amb una crescuda del canal Alimentació del 13% pel vi amb DO. Un increment que no ha compensat la davallada del canal de l’Hosteleria, que ha estat del 40%.

Com ha explicat el director general de l’INCAVI, Salvador Puig, “el canal de l’Hostaleria ha passat de ser el destí del 40% dels vins catalans amb DO a ser el del 26%, una xifra que desitgem que es recuperi aviat ja que restaurants, bars i hotels són els principals clients de molts cellers del nostre país”.

Pel que fa el consum de vi a la llar, Puig ha remarcat que “esperem que aquest increment es consolidi i es mantingui també, un cop els restaurants tornin a operar amb normalitat”.

D’entre les Denominacions d’Origen catalanes, la DO Catalunya té el 15,6% de quota del mercat català, seguida per la DO Penedès amb un 8,4% i la DO Terra Alta, amb un 6,3%. Respecte l’any anterior, la DO Penedès és la que representa un major creixement tant en volum com en valor als dos canals.

Tot i la situació de pandèmia, el director general de l’INCAVI, Salvador Puig, ha destacat que, “tot i que les vendes de vi català amb DO han disminuït, el consumidor ha sabut apreciar els valors de proximitat, qualitat i diversitat dels nostres vins”. També ha afegit que, “la campanya conjunta que s’ha dut a terme al 2020 entre l’INCAVI i les DO’s ha estat oportuna perquè ha pogut contribuir a evitar uns resultats pitjors per a les vendes de vins de les DO catalanes”.

També et pot interessar

Comentaris