Sis distincions per la seva acció climàtica en la 9a edició dels premis Torres&Earth
L’entrega s’ha dut a terme a l’Hotel Intercontinental de Barcelona
Familia Torres ha celebrat la novena edició dels premis Torres & Earth, que reconeixen la implicació i l’acció a favor del clima i el medi ambient. Aquests premis distingeixen anualment proveïdors del celler, territoris i divulgadors que actuen amb determinació davant l’emergència climàtica, contribuint a minimitzar-ne els efectes.
Els guardonats d’enguany han estat els proveïdors IPE Industria Gráfica, Walraven Sax, Wein Wolf i el viticultor Miquel González, així com el Secretariat de Federacions i ADFs de Catalunya i l’activista ambiental Carlota Bruna. Miguel A. Torres, president de Família Torres, ha estat l’encarregat de lliurar els sis guardons d’aquesta edició, que porten el nom del programa ambiental iniciat pel celler el 2008 per adaptar-se a l’escalfament global i reduir la seva petjada de carboni.
En aquesta novena edició, els quatre proveïdors premiats representen tota la cadena de valor de Família Torres, des de la producció del raïm fins a la logística i els materials auxiliars. El viticultor de la Terra Alta, Miquel González, ha estat reconegut per la implementació de mesures efectives per reduir l’impacte ambiental i garantir la viabilitat del seu projecte vitivinícola, així com per la seva capacitat d’adaptació proactiva als reptes del canvi climàtic.
Dos premis més
El premi Torres & Earth 2025 al Territori ha estat per al Secretariat de Federacions i ADFs de Catalunya (SFADF), representat pel seu secretari Joan Trenchs, per la seva tasca exemplar en la prevenció d’incendis forestals i la protecció del patrimoni natural, coordinant centenars de voluntaris i promovent una cultura de responsabilitat ambiental.
Finalment, l’activista Carlota Bruna ha estat guardonada amb el Premi Torres & Earth 2025 a la Conscienciació Ambiental per la seva incansable tasca de sensibilització, la lluita contra l’ús del plàstic i la seva capacitat per mobilitzar i inspirar la societat en defensa d’un futur més sostenible.
Miguel A. Torres ha volgut agrair als premiats el seu esforç i compromís ambiental: “Laurgència d’actuar és més gran que mai. Estic convençut que podem fer del vi un símbol de resiliència i responsabilitat davant el canvi climàtic, sumant esforços i apostant per la innovació. Felicito els premiats per la seva determinació i perseverança per promoure un canvi positiu i per ser un exemple inspirador per a molts de nosaltres”.


