Més d’un centenar de persones al Wine Tour de CaixaBank aquest dimecres a Vilafranca

Joan Huguet, Josep Mª Albet, Carina Térmens, Josep Mª Gonzàlez, Ferran Centelles, Miquel Medialdea, Marta Vidal i Joan Gené (Foto: CaixaBank)
28/05/2025 - 13:24h

L’acte celebrat a Vinseum ha inclòs una ponència de Ferran Centelles, sommelier d’elBulli.

Més de 100 empresaris i professionals del sector vitivinícola han assistit a la jornada del Wine Tour organitzat per CaixaBank, amb la col·laboració de l’Associació Vinícola Catalana i la DO Penedès, que ha tingut lloc aquest dimecres al matí a Vinseum de Vilafranca del Penedès.

De la mà de Ferran Centelles, sommelier d’elBulli i director de Begudes d’elBullifundation, la jornada ha volgut apropar als professionals del sector el coneixement d’elBullifoundation i les seves investigacions en el sector vinícola recollides al Sapiens del Vi.

La benvinguda a l’acte per part del director territorial de CaixaBank a Catalunya, Josep Mª Gonzàlez, ha donat pas a la intervenció del tinent d’alcalde de Vilafranca, Miquel Medialdea i a continuació ha tingut lloc la ponència de Ferran Centelles, que ha analitzat i potenciat la indústria vitivinícola amb un focus especial en els detalls estratègics.

Seguidament hi ha hagut una taula rodona conduïda per Carina Termens,  directora d’AgroBank a la direcció territorial Catalunya de CaixaBank, que ha comptat amb la participació del president de la DO Penedès i CEO del celler Can Feixes, Joan Huguet; el director de l’INCAVI, Joan Gené; la vicepresidenta d’AVC i CEO de Vallformosa, Marta Vidal; i Josep Mª Albet, del Celler Albet i Noya.

Els empresaris participants han tingut l’oportunitat d’escoltar i debatre amb Ferran Centelles, al col·loqui posterior a la xerrada, les tendències del sector vinícola, valors vitivinícoles únics, la seva història, situació i reptes del sector, que s’emmarca en l’acord signat entre CaixaBank i elBulliFoundation per analitzar i potenciar la indústria vinícola en un cicle de jornades a diferents Denominacions d’Origen.

L’objectiu de CaixaBank amb aquesta jornada, segons es remarca des de la mateixa entitat, és aportar un valor diferencial als clients de l’entitat i consolidar-se com a banc de referència per als professionals del sector vitivinícola al territori. “Per nosaltres és un privilegi i un orgull poder celebrar aquesta jornada impartida per Ferran Centelles a Vilafranca del Penedès, per posar en valor els vins del territori i fomentar la innovació i el desenvolupament del sector vitivinícola”, ha recalcat Josep Mª Gonzàlez.

Acord entre CaixaBank i elBullifoundation

CaixaBank i elBullifoundation van unir esforços l’any 2015 per desenvolupar projectes conjunts amb un eix principal: la innovació. L’acord, que té com a objectiu aplicar la creativitat a projectes concrets que tinguin com a resultat la innovació, està orientat a ajudar les iniciatives professionals del sector de la gastronomia i les seves indústries relacionades.

En el marc d’aquesta col·laboració, CaixaBank i elBullifoundation imparteixen sessions sobre gestió empresarial de la mà del xef Ferran Adrià, del sommelier Ferran Centelles i dels seus prestigiosos equips.

Finalment, val a dir sobre AgroBank, la línia de negoci agro de CaixaBank, que és la primera entitat financera del sector agroalimentari a Espanya per presència d’oficines i quota de mercat. Presta servei a 500.000 clients, per la qual cosa més d’un de cada dos agricultors i ramaders d’Espanya és client d’AgroBank. La seva proposta de valor, es remarca des de l’entitat, suposa un compromís amb el món rural des dels punts de vista financer, social i d’ innovació, articulat a través de tres eixos.

En l’eix financer, l’aposta d’AgroBank pel sector agroalimentari ha suposat que, el 2024, facilités al conjunt de la cadena agroalimentària més de 33.500 milions d’euros en finançament. La línia de negoci de CaixaBank especialitzada en el sector agroalimentari compta amb 1.140 oficines i gestors especialitzats distribuïts a tot Espanya, amb presència a totes les províncies, especialment en municipis rurals.

En l’eix social i en línia amb la seva aposta pel món rural, AgroBank està profundament implicat a ajudar a superar alguns dels principals desafiaments als quals s’enfronta el sector. Per afrontar el necessari relleu generacional, AgroBank ha posat en marxa al costat del Basque Culinary Center la iniciativa ‘Impulso Agro’, dirigida a donar visibilitat a joves que, a través del seu treball i els seus projectes, estan contribuint a la transformació del sector agroalimentari espanyol.

Finalment, un eix d’innovació i sostenibilitat amb els quals ajudar a impulsar la transformació del sector. En aquest sentit, AgroBank ha llançat una nova edició de ‘AgroBank Tech Digital INNovation’, el programa més gran d’acceleració de startups per al sector agroalimentari. Amb aquesta iniciativa, l’entitat es posiciona com el principal referent per oferir al sector solucions tecnològiques.

També et pot interessar

Comentaris

1336