L’Escola d’Enoturisme de Catalunya s’apropa al mercat xinès
Es vol ampliar l’oferta del centre adaptant-la a les necessitats del país asiàtic
L’Escola d’Enoturisme de Catalunya ha tornat a refirmar el seu compromís amb la internacionalització i l’establiment de col·laboracions estratègiques amb el mercat xinès, a través d’una reunió clau amb agents d’aquest mercat internacional que s’ha dut a terme aquesta mateixa setmana a Vilafranca del Penedès.
A la reunió es van tractar diverses línies estratègiques de col·laboració, com la formació en l’àmbit turístic, enoturístic i esportiu, amb l’objectiu d’ampliar l’oferta formativa i adaptar-la a les necessitats del mercat xinès, aprofitant l’experiència i l’excel·lència acadèmica de l’Escola d’Enoturisme de Catalunya (EEC).
En l’àmbit de la creació de sinèrgies comercials i culturals, es va destacar el paper de l’agència de viatges de l’EEC Local Green Trips com a eina per promoure un turisme sostenible que connecti els mercats europeu i asiàtic, fomentant intercanvis culturals i comercials.
Dues alumnes
Actualment, l’Escola d’Enoturisme de Catalunya té matriculades dues alumnes procedents de Xina, un fet que subratlla l’interès mutu per reforçar els vincles acadèmics i professionals entre ambdós territoris. Aquesta darrera reunió representa un pas endavant en l’objectiu de convertir l’EEC en un centre internacional de referència de formació i enoturisme.
A la trobada de treball organitzada aquesta setmana a Vilafranca hi van assistir el director de màrqueting de l’empresa xinesa Vtour Global, Frank Dong Chenyu; la regidora de Turisme, Esports i Educació de l’Ajuntament de Vilafranca, Gemma Romeu; la directora de l’Institut Municipal de Formació de Vilafranca, Ester Garcia; el director de l’Escola d’Enoturisme de Catalunya, Gerard Domingo, i la coordinadora en l’àrea de turisme i internacional del centre formatiu, Begoña Fernández.