Vilafranca estrena un itinerari urbà del vi que transita per set punts emblemàtics de la vila

03/12/2024 - 10:13h

L’itinerari vol mostrar la relació històrica de Vilafranca amb el vi

Vilafranca del Penedès té des d’aquesta setmana un nou itinerari urbà del vi, batejada com a Petjada del Vi, basada en diferents elements ornamentals i inofrmatius que busquen donar visibilitat a la relació històrica de Vilafranca amb el vi. La ruta s’ha dissenyat en col.laboració amb diferents entitats de la vila i s’ha estat treballant durant els últims mesos.

L’itinerari transita per set estacions o parades diferents. La sortida està fixada davant de la seu de Penedès Turisme on s’han instal.lat uns cubs gegants amb fotografies. Des d’allà continua cap a la plaça Jaume I on, davant mateix del Vinseum, s’ha situat un plànol de la ciutat amb la ruta i els edificis emblemàtics. La tercera aturada s’ubica a la plaça Penedès amb un seguit d’imatges del passat que ofereixen una mirada al passat vitivinícola de la vila.

La quarta parada porta els visitants a la rambla de Nostra Senyora just davant dels edificis de l’Agrícol i del Casal. Des d’allà, el trajecte continua cap el carrer Casal on es poden contemplar diversos habitatges menestrals. La sisena estació la trobem a l’edifici de l’Enològica al carrer Amàlia Soler, i la setena i última, a les naus del carrer Comerç i l’estació de tren que fan de colofó de tot el recorregut. Per facililtar-ne el seguiment, s’han incorporat diferents plaques al terra amb el logotip de la ruta que marquen la direcció a seguir.

L’alcalde Francisco Romero va assenyalar que el projecte és un pas més “per posar en valor la nostra història i donar-la a conèixer als visitants”. Per la seva banda, la regidora de Turisme, Gemma Romeu va detallar que “estem davant un projecte de ciutat per embellir la vila amb motius del vi, per fer un reconeixement a la indústria vitivinícola, al seu começ, i per identificar-nos i sentir-nos orgullosos del nostre passat”.

També et pot interessar

Comentaris

1336