Trenta vins catalans recapten 6.000 euros per la recerca contra el càncer
Autora de Cava Bertha inicia la campanya Vèncer el Càncer
Autora de Cava Bertha ha iniciat aquest desembre la campanya solidària de Nadal “Vèncer el càncer” amb la que trenta cellers catalans recaptaran més de 6.000 euros per la recerca oncològica contra el càncer de mama. Tot això, amb el tast i prescripció d’un vi català i una recepta de cuina cada dia del “a manera de calendari d’advent” segons explica Gemma Flaqué, impulsora del projecte solidari Vinya Autora.
La presentació de la iniciativa es va dur a terme aquest dilluns amb la presència de Gemma Flaqué, impulsora i responsable del vi Autora; així com amb Mercè Sumarroca (Cava Sumarroca), Eva Plazas (Vilarnau), Ricard Martínez (Rimarts), Anna Isart (Comunitat Autora), representants dels trenta vins catalans, una vintena de cuiners i prescriptors que participen en la campanya en benefici de la recerca contra el càncer de l’Hospital Clínic de Barcelona.
El projecte es completa amb la venda d’un llibre electrònic des de la web (https://cavabertha.com/producte/calendari-solidari-autora/) amb totes les receptes i vins de la campanya a un preu de 10 euros. Entre els participants hi ha persones de sector del vi català com Marta Casas, Miquel Pons, Eva Plazas, Marta Clot, Mireia Tetas, Maria Casanovas, Carles Muray, Ricard Martínez, Anna Baqués, Bernat Andreu, Txell Juvé, Mercè Sumarroca, Roc Gramona, Sara Pérez, Anne Cannan, Marta Vidal, Josep Serra, Maria Baró, Jordi Grau, Carme Casacuberta, David Seijas, Pilar Salillas, Gemma Plaza, Ingrid Sebastia, Mireia Pujol-Busquets, Glòria Collell, Bruno Colomer, Anna Espelt, Bartolomé Pedregosa, Sara Jové, Carla Guaita, Pep Torres i Gemma Flaqué.
Entre els cuiners que s’han sumat a la iniciativa hi són Jacint Carafí, Llorenç Porta, Paquita Bisbal, Àngels Puntas, Rafael Antolín, Arnau Paris, Ada Parellada, Jesús Gimena, Alberto, Sergi Torres, Laura Ponts, Albert Adrià, Toni Gerez, Alba Plana, Jordi Subirós i Quim Caselles. O els sommeliers Sussana Parellada, Glòria Vallès, Ferran Centelles, Ricardo Herrera, Llucià Ferrer, Rafa Gimena i Marta Clot.
Vinya Autora és el projecte solidari de Gemma Flaqué i Pep Torres de Cava Bertha que dona suport a les pacients oncològiques amb activitats enoturístiques. Els cellers participants es comprometen a fer una aportació mínima se 200€ que íntegrament es destinarà a la recerca contra el càncer de mama que fa la Fundació IDIBAPS del Doctor Aleix Prat de l’Hospital Clínic de Barcelona.
Des de fa dos anys, al celler Bertha desenvolupa el projecte “Autora.” Aquest vi està pensat per donar protagonisme a dones que estan passant per processos de quimioteràpia o càncer de mama, implicant-les en tot el procés d’elaboració del vi. Participen activament en la verema, la vinificació i diverses experiències enoturístiques. Gran part dels beneficis de la venda d’Autora es destinen a oferir aquestes experiències de manera gratuïta a les pacients, perquè puguin gaudir sense cap preocupació en aquest procés tan llarg i complicat.
A més, Autora és un projecte compromès amb la recaptació contínua de fons per a la investigació del càncer de mama, amb actes benèfics i tastos que es fan al llarg de l’any. Sempre amb una relació molt estreta amb la Fundació del doctor Aleix Prat, director del institut del càncer del l’Hospital Clínic de Barcelona, per assegurar que els recursos aconseguits tinguin un impacte directe en la investigació.


