“He viscut el millor i el pitjor de la moda, però ara n’estic gaudint molt”

15/11/2024 - 10:00h

Ariadna Massana està al capdavant de la marca penedesenca Alsedà

Com va començar en la moda?
M’hi vaig introduir perquè m’agradava molt aquest món i sent jove, l’opció que més sovint se’t planteja és ser model. Vaig començar, doncs, sent model i coneixent, segurament, la part més fosca del sector.

A què es refereix?
Vaig entrar en contacte amb la part més industrial, la de la moda com una gran font de producció. Vaig viure la realitat de l’explotació laboral, o la generació de contaminació amb falta absoluta de sostenibilitat i respecte per l’entorn.

I què va fer que canviés el seu rumb de vida?
Vaig viure una dura experiència traumàtica a títol personal i això em va fer entrar en un període molt difícil de la meva vida. Vaig patir estrès posttraumàtic i agorafòbia i, davant de tot plegat, vaig decidir posar-me a estudiar la carrera perquè no volia abandonar el món de la moda. Podria dir que em vaig refugiar en els llibres. De fet, la carrera la vaig fer des de casa, però estudiar em va salvar. També vaig optar per fer un màster de Sostenibilitat i Gestió. A l’acabar tot plegat, tenia molt clar que volia fer alguna cosa, iniciar algun projecte, que tingués un impacte positiu a la societat.

I va néixer Alsedà com una resposta a aquesta necessitat….
Alsedà es va crear amb aquest objectiu, sí. També buscava que l’essència de la meva àvia, Maria Dolors Esteve Alsedà, i la seva passió per la costura i l’artesania es reflectissin a la nostra proposta.

En molt poc temps, la marca s’ha posicionat, s’ha fet forat i ja ha participat en una cita de tanta rellevància com la 080 Barcelona Fahion Week
Sí, i no m’ho pensava pas. La nostra participació a la Barcelona Fashion Week és una manera de constatar que les marques que fan les coses bé també tenen el seu espai.

Com va afrontar la preparació i la participació a la cita barcelonina?
Amb molta feina i molts nervis. Un treball de mig any per 20 minuts de desfilada, així es podria resumir. La veritat és que ha estat un boom total per a nosaltres. Hem aconseguit major visibilitat i com a marca ens hem posicionat. N’estem molt contents.

Alsedà pot créixer i convertir-se en un referent de la moda?
Tinc molt clar que és més important créixer en valors defensant allò que creus, que no pas créixer per ser una indústria i acabar convertint-te en tot allò que jo vaig defugir quan era més jove.

Un dels trets distintius d’Alsedà i d’Ariadna Massana és l’aposta decidida pel Penedès
I tant. Sense anar més lluny, de cara a desembre, tenim intenció d’obrir un ‘showroom’ de cara al públic a Vilafranca. Allà, tothom qui ho vulgui podrà conèixer de primera mà els nostres treballs i propostes.

Què és per a vostè la moda?
La moda és un art viu que ens acompanya al llarg de tota la nostra vida. Es l’únic art que estàs obligat a consumir i això també el fa especial.

També et pot interessar

Comentaris

1336