Freixenet treu al mercat un escumós premium fora de la DO Cava per cobrir part del mercat internacional

14/03/2024 - 11:41h

La falta de raïm per la sequera ha obligat a prendre aquesta mesura

A causa del canvi climàtic i les condicions extremes del temps que estan causant la greu sequera que afecta el conjunt de Catalunya i el Penedès en particular des de 2021, Freixenet ha hagut d’adoptar una mesura extraordinària per cobrir les necessitats del mercat.

La collita a la DO Cava ha disminuït dràsticament i s’ha fet del “tot impossible complir amb la demanda dels consumidors en certs mercats internacionals”, segons especifiquen des de Freixenet. A causa d’aquesta situació limitant i l’alta demanda de Freixenet als mercats DACH (Alemanya, Àustria i Suïssa), l’empresa s’ha vist obligada a llançar un nou vi escumós alternatiu per suplir la demanda dels consumidors en aquests tres països, mentre no hi hagi suficient producció de raïm a la DO Cava.

Aquest nou producte per als mercats alemany, austríac i suís es dirà “Freixenet Premium Sparkling Wine – Cuvée de España”. Des de Freixenet deixen clar que “aquesta mesura no afecta la resta de mercats, com l’espanyol, on els caves Freixenet es continuaran comercialitzant sense canvis, emparats a la DO Cava”. L’empresa recorda també que es manté “fermament compromesa amb el sector”.

També et pot interessar

Comentaris

1336