La BWW tanca amb èxit i amb dates ja marcades per al 2024

(FOTO: BWW)
08/02/2023 - 11:47h

Es calcula que la mostra, que s’ha allargat durant tres dies, ha generat un impacte econòmic de 12 milions d’euros

uan es va crear el 2020, la Barcelona Wine Week (BWW) es va marcar com a objectiu convertir-se en la plataforma més gran sectorial per mostrar al món el potencial dels vins de l’Estat espanyol. Tres anys després d’aquella primera edició, la fira no només ha complert amb el que es proposava, sinó que ha superat les expectatives més optimistes.

La BWW ha tornat a centrar totes les mirades vinícoles aquesta setmana, amb la tercera edició de la mostra que s’ha celebrat de dilluns a dimecres a Fira de Barcelona. Al saló hi han estat presents més d’una setantena de cellers del Penedès (més de 800 d’arreu de l’Estat), molts dels quals han presentat les novetats vinícoles de la temporada.

En total, a la fira s’hi han presentat un miler de referències noves, que han pogut tastar les més de 20.000 persones que hi havia acreditades per visitar el certamen. Un 20% dels visitants han estat estrangers, provinents de 80 països diferents.

Segons xifres de l’organització, els tres dies de la fira s’han servit 185.000 copes de vi.

Entre els assistents, s’han comptat més de 600 grans compradors internacionals convidats per l’organització, procedents de mercats estratègics per a l’exportació de vi espanyol. En total s’han programat 8.000 reunions entre aquests compradors potencials i els cellers expositors.

“En aquesta edició el saló s’ha posicionat contundentment com el millor punt de trobada sectorial per a tots els professionals de la indústria del vi a Espanya”, ha dit Javier Pagés, president de la BWW.

L’èxit que ha registrat aquesta darrera Barcelona Wine Week –es calcula que ha generat un impacte econòmic de 12 milions d’euros– és el millor aval per assegurar una nova edició de la mostra, que ja ha tancat dates per al 2024. Es farà del 5 al 7 de febrer, també a Fira de Barcelona.

Fira sostenible

L’aposta de la Barcelona Wine Week per la sostenibilitat ha estat marca de la casa des de la primera edició. Cada any es reutiltza el 70% del mobiliari i els estands, i també s’ha fet una gran aposta pel reciclatge. Enguany, en col·laboració amb Ecovidrio, s’han recollit més de 21.000 ampolles, el doble que la passada edició, i s’han recuperat 4.500 taps de suro per reciclar-los posteriorment.

També et pot interessar

Comentaris