La DO Cava preveu tornar a tancar en positiu les vendes anuals aquest 2022

13/12/2022 - 20:00h

Els primers nou mesos de l’any s’han incrementat les vendes un 3,36%, i el consell regulador preveu que es mantingui la tendència fins a finals d’any

La DO Cava ha fet balanç aquest dimarts de la previsió de vendes per aquest 2022. “Malgrat les turbulències geopolítiques i econòmiques generades per la guerra a Ucraïna”, el consell regulador preveu una “bona campanya de Nadal”, emparant-se en les dades que apunten a un augment de vendes del 3,36% els nou primers mesos de l’any.

En roda de premsa, Javier Pagés, president de la denominació d’origen, ha augurat que a finals del 2022 és possible que se superin les xifres rècord que es van assolir l’any passat, malgrat que algunes restriccions per la pandèmia encara eren vigents. Pagès ha atribuït aquest increment precisament a la desaparició de les mesures Covid, que han comportat un major consum en la restauració, en part, gràcies al turisme. El 2021 es van comercialitzar uns 238 milions d’ampolles, i la previsió d’aquest 2022 és poder arribar als 245 milions.

El president de la DO Cava ha tornat a fer apologia de la resiliència que demostra el sector del cava davant les adversitats, assegurant que aquest comportament “ens fa pensar en una molt bona campanya de Nadal, amb xifres fins i tot superiors a les d’abans de la pandèmia”.

A diferència del que havia passat els anys anteriors, aquest 2022 ha estat el mercat nacional el que ha estirat les vendes de cava. Les vendes a l’estat espanyol han pujat un 15,4%, mentre que les exportacions s’han mantingut estables respecte de la campanya anterior.

Actualment, el 72% del cava que es produeix es destina als mercats internacionals -la DO té presència en 150 països-, mentre que el 28% es ven arreu d’Espanya. Catalunya continua sent el millor client de la denominació d’origen a l’estat espanyol.

Pel que fa als mercats estrangers, Alemanya continua liderant la compra de cava. Les vendes en aquest país s’han incrementat enguany, com també ho han fet en altres quatre països cabdals pels elaboradors com Suècia, Països Baixos, Rússia o Suïssa. En canvi, ha baixat la comercialització en mercats importants com els Estats Units, Bèlgica, el Regne Unit, Japó i França. Aquests deu països copsen el 82% de les vendes de cava a l’exterior.

Caves prèmium

Una de les grans apostes que ha fet la DO Cava els darrers anys és la comercialització de caves prèmium. Segons dades del consell regulador les vendes d’aquests escumosos de llarga criança han continuat creixent els tres primers trimestres de l’any, i ja suposen un 13% del total de les vendes.

De gener a setembre ha pujat un 20,4% la venda de caves de Guarda Superior (Reserva, Gran Reserva i de Paratge Qualificat). L’increment més pronunciat s’ha produït als mercats internacionals (23%), i també ha pujat al nacional (17,85). “L’escassetat d’altres escumosos internacionals en el mercat obre una gran oportunitat perquè els millors caves continuïn l’ascens en la penetració d’uns canals i uns mercats més exigents”, ha apuntat Pagès.

També et pot interessar

Comentaris