Les vendes de vi català remunten un 20% des del gener

02/12/2021 - 20:00h

L’Associació Vinícola Catalana (AVC) confia que aquest increment es mantingui també per la campanya de Nadal

Després de tocar fons durant la primera etapa de la pandèmia de la Covid-19, el sector del vi català torna a veure la llum aquest 2021. L’Associació Vinícola Catalana (AVC) ha confirmat aquesta setmana que les vendes des del gener s’han incrementat en un 20%, i es mostren optimistes de cara a la campanya de Nadal, on es concentren bona part de les compres de l’any.

Des de l’ACV asseguren que amb aquest increment els nivells de vendes ja se situarien a per sobre dels que es registraven abans de la crisi sanitària, tal com han anunciat empreses com Freixenet o Codorniu els darrers dies, en els seus balanços de comercialització.

La progressiva tornada a la normalitat i l’aixecament de la majoria de restriccions imposades per contenir el virus són el que explicarien el perquè de la recuperació, afavorida bàsicament per la reobertura de la restauració, un dels principals canals de venda de les empreses vinícoles.

L’exportació també ha estat fonamental en aquesta bona evolució de les vendes, que ha beneficiat sobretot a les empreses que més aposten per les vendes en els mercats exteriors.

Aquests dos factors, sumats a l’increment del turisme, han beneficiat un sector que ha hagut de fer mans i mànigues per afrontar una de les pitjors crisis que s’han viscut les darreres dècades.

L’optimisme de l’AVC, però, s’ha vist enterbolit les darreres setmanes per la crisi d’abastiment d’algunes matèries primeres, una situació que la patronal assegura que podria condicionar la tornada a la normalitat de l’economia vinícola. Des de l’entitat alerten de les “dificultats” que hi ha en el proveïment de vidre, càpsules o cartó, entre d’altres, però també de l’increment dels preus dels subministraments elèctric i energètic.

Les complicacions del comerç internacional ocasionades pel coŀlapse del transport marítim i terrestre, també podrien influir negativament en la remuntada de vendes.

“Esperem que aquesta situació es recondueixi, malgrat els nous casos de Covid i les restriccions” desitgen des de la patronal, amb la mirada posada en una campanya de Nadal “que ens permeti encarar amb optimisme el 2022”, afegeixen.

Bon balanç de la DO Penedès

On tenen coll avall que el tancament de l’any serà positiu és a la DO Penedès. Fa unes setmanes, el president del consell regulador, Joan Huguet, assegurava que la denominació confia a tancar el 2021, com a mínim amb un balanç de vendes de 19 milions d’ampolles, xifra que es va assolir el 2019.

“Les botigues tornen a treballar a bon ritme i els restaurants estan a petar”, assegurava Huguet en declaracions a l’ACN, destacant l’augment del 10% en les vendes als mercats exteriors.
El president va apuntar, però, que encara queda recuperar el turisme a Barcelona, que és el que genera més consum entre setmana, una remuntada que es podria complicar amb la sisena onada de la pandèmia.

També et pot interessar

Comentaris