La marca Freixenet bat un nou rècord de vendes el 2020 pujant un 5,1%

Avatar
29/04/2021 - 21:00h

La pandèmia fa caure un 7,4% la facturació a escala mundial del grup Henkell Freixenet, i se situa en 1.195 milions d’euros

Henkell Freixenet ha aconseguit resistir la crisi provocada per la pandèmia de la covid-19. Tot i el tancament del canal HORECA, la paralització del mercat i les restriccions a la mobilitat i al turisme, la companyia ha aconseguit limitar l’impacte de la pandèmia en les vendes amb una facturació global de 1.195 milions d’euros el 2020, un 7,4% menys que el 2019.

No obstant això, pel que fa a la comercialització de la marca Freixenet, s’ha registrat un nou màxim de vendes durant el 2020, amb 99,3 milions d’ampolles venudes a tot el món, amb un creixement del 5,1% respecte a l’any anterior. En aquest sentit, la companyia destaca el bon comportament del Freixenet Prosecco i Freixenet Italian Rosé al Regne Unit, als països nòrdics i la regió de Benelux.

PUBLICITAT

Per la seva banda, el negoci de vins tranquils de Freixenet també va evolucionar positivament l’any passat, després de l’èxit assolit pel llançament internacional de la Col·lecció de Vins Freixenet, que triomfa al Regne Unit, Alemanya i el Brasil, entre altres països. Segons la marca vinícola, l’augment de les vendes dels vins tranquils s’explica com a resultat de la tendència de gaudir del vi a casa com a efecte directe de la pandèmia.

La distribució regional de les vendes també va reflectir els efectes de la pandèmia del coronavirus. Mentre que els països del nord i del centre d’Europa es van beneficiar de les restriccions als viatges, els països del sud, dependents del turisme, van patir pèrdues importants. Les zones d’Amèrica i Àsia-Pacífic també han vist baixar les seves vendes. El negoci de les botigues duty-free i de les aerolínies també se’n va ressentir fortament.

PUBLICITAT

LÍders a l’Estat espanyol

A Espanya, França i Itàlia, on el sector on-trade representa una alta proporció del negoci, les vendes van baixar a causa de l’afectació pels tancaments i les restriccions de viatge. Tot i això, a Espanya la marca Freixenet (que inclou caves com Cordón Negro, Carta Nevada, Freixenet ICE o Elyssia) va mantenir el lideratge de la categoria de vins escumosos. La gamma de cava Carta Nevada va ser la més venuda, i va destacar l’èxit del nou cava Carta Rosé, millor llançament de la categoria d’escumosos el 2020 segons dades IRI.

També et pot interessar

Comentaris