El fort vincle amb la restauració deixa tocada la facturació de Corpinnat

Xavier Gramona i Ton Mata en la presentació telemàtica de les dades de Corpinnat. FOTO: CORPINNAT
19/04/2021 - 12:21h

La marca col·lectiva, que actualment engloba una desena de cellers, va facturar el 2020 16,8 milions d’euros, amb 1,7 milions d’ampolles venudes

Tres anys després de la seva creació, Corpinnat ha posat finalment xifres a la seva activitat. La marca col·lectiva, que actualment inclou una desena de cellers, ha fet balanç de l’exercici 2020, un any clarament marcat per la pandèmia de Covid-19.

Segons les dades que han donat Ton Mata i Xavier Gramona, presidents de Corpinnat, l’any passat es van comercialitzar 1,7 milions d’ampolles d’escumós, 700.000 menys que el 2019 (-22%).

La davallada s’explica, bàsicament, per l’estreta relació que els cellers Corpinnat tenen amb la restauració, on es destina la major part del producte que elaboren. Aquest sector és un dels que més està patint la pandèmia, i de retruc també molts dels seus proveïdors.

La notícia menys negativa és que la baixada de la facturació ha estat una mica menor que la de les vendes, amb una caiguda del 19%. El 2019 es van facturar 20,7 milions d’euros, i l’any passat 16,8 milions.

“Aquest ha estat un any difícil per a tots, i Corpinnat ha patit notablement la crisi”, ha confirmat Xavier Gramona, que malgrat tot ha assegurat que els cellers de la marca col·lectiva han demostrat una gran resiliència davant els embats de la pandèmia.

De les dades que han aportat els dos presidents de Corpinnat, destaca especialment el preu mitjà de venda de les ampolles del col·lectiu, que se situa en 17 euros, molt per sobre del preu mitjà del cava. També és remarcable que gairebé el 80% de les ampolles que produeix la marca compten amb més de 30 mesos de criança, un 17% de les quals se situen entre els 30 i els 60 mesos.

La normativa que aplica Corpinnat als cellers que en són membres és un dels trets que més diferencia la marca, i també és el que, de moment, ha impedit que s’arribi a un acord amb Clàssic Penedès per crear una marca conjunta d’escumosos. “Mantenim una bona relació amb tothom, però hi ha exigències que són irrenunciables”, ha assegurat Ton Mata.

Malgrat la davallada de vendes i facturació que han provocat la pandèmia -i que s’ha repetit, també, en altres denominacions vinícoles-, des de Corpinnat asseguren que els darrers tres anys s’ha assolit l’objectiu de canviar la visió que es té dels escumosos que s’elaboren al territori. “La marca ha despertat molt d’interès, tant a l’àmbit nacional com en l’internacional”, ha assegurat Ton Mata.

Actualment, els cellers que elaboren a l’empara de Corpinnat exporten gairebé el 20% de la seva producció, a 52 països d’arreu del món. “Pensem que a partir d’ara tenim un recorregut positiu, i que cada vegada podem exportar més i millor”, ha apuntat Mata.

Per seguir fent valdre els productes de la marca, els membres de Corpinnat han preparat per a aquest any diferents activitats promocionals. Entre elles destaca el Festival Gastronòmic Corpinnat, que del 15 de juny al 15 d’agost portarà alguns dels millors xefs del país -com Nandu Jubany i Carles Gaig- als cellers que integren el grup d’elaboradors.

També et pot interessar

Comentaris