El vi català suma prop d’un milió de seguidors a Instagram

Avatar
09/06/2020 - 13:59h

Els dos mesos de confinament han disparat els seguidors. Els cellers han augmentat un 13% durant el confinament i les DO catalanes i l’INCAVI un 27%

El vi català té prop d’un milió de seguidors a Instagram, segons el primer Baròmetre del Vi Català a Instagram, elaborat per Enoturista, amb el suport de l’INCAVI. El 75% de cellers catalans tenen compte a IG. Dels 692 cellers que s’han analitzat, 520 tenen IG.

En total, hi ha 960.000 perfils seguint comptes relacionats amb el vi català. La gran majoria (94%) segueixen algun dels 520 cellers, que acumulen 904.000 seguidors. Els 56.000 restants (6%) segueixen algun compte de les 11 Denominacions d’Origen, els cellers catalans de la DO Cava i l’INCAVI. En aquest estudi també hem inclòs 32 cellers sense DO, els més representatius de Catalunya.

PUBLICITAT

El confinament ha disparat els seguidors

En els aproximadament dos mesos i mig de confinament, el vi català a IG han augmentat en 117.000 seguidors, que suposa un increment global del 14%. Si ho desglossem, els seguidors de cellers han crescut un 13% i els de les DO i l’INCAVI més del doble, un 27%. Durant el confinament 22 cellers s’han donat d’alta a IG.

El coronavirus, l’estat d’emergència i el confinament han multiplicat l’ús de les xarxes socials. El sector del vi ha aprofitat IG per donar sortida a noves necessitats, generades pel tancament de la restauració i l’hostaleria i pel funcionament irregular de la botiga especialitzada.

En aquests dos mesos i mig s’han disparat les accions a IG per part dels cellers i les DO, especialment els IGTV Live, la venda online o a domicili, la publicitat pagada o les històries, encaminades a cobrir el buit que havien deixat els canals comercials tradicionals.

És en aquest context que neix el primer Baròmetre del Vi Català a Instagram. Una eina per interpretar el present i analitzar quin paper podria tenir aquesta xarxa en el futur.

“El Baròmetre del Vi Català a Instagram no és només un rànquing que mesuri la quantitat, sinó també la qualitat”, han explicat els redactors de l’estudi. Els vuit experts consultats coincideixen en què el valor d’un compte no són els seus seguidors, sinó la qualitat de les seves publicacions.

“La priorat tampoc és publicar molt, sinó publicar molt bé”, han afegit, apuntant que “això suposarà que la nostra comunitat interactuarà molt més amb les nostres publicacions, que tindran un abast major i una interacció més gran”.

També et pot interessar

Comentaris