Nova campanya per promocionar els vins que s’elaboren a Catalunya

29/05/2020 - 19:00h

L’INCAVI i les denominacions d’origen acorden diferents mesures per minimitzar els efectes de la crisi sanitària en la venda

El vi ha estat un dels productes més perjudicats per la crisi sanitària provocada pel nou coronavirus. El tancament dels principals canals de distribució dels productes vinícoles ha afectat sobre manera els elaboradors, que ara, tot just quan comença la desescalada, s’han posat mans a l’obra per mirar de revertir la situació.

Juntament amb el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat (DARP), el sector del vi català ha establert diverses mesures que l’ajudin a capejar la davallada de vendes. I apostar per la promoció és una de les més importants.

Per això, aquesta setmana la consellera Teresa Jordà ha acordat amb els presidents de les 11 DOs vinícoles catalanes destinar 100.000 euros a una campanya de comunicació que serveixi per donar a conèixer els vins que es fan al país. El 25% de la campanya la finançarà la Generalitat, i l’altre 75% l’aportaran les denominacions.

Amb l’objectiu que la campanya sigui al màxim d’efectiva, les DOs treballaran de la mà amb l’INCAVI per teixir la campanya, que realçarà els vins de les DOs al mercat català “tenint en compte atributs com ara la proximitat, el territori o el paisatge”, han explicat des del DARP.

A més de donar a conèixer els vins catalans, l’INCAVI també apostarà enguany (més de cara a l’estiu) per una campanya que promocioni l’enoturisme, i que complementarà la iniciativa engegada per la Generalitat de Catalunya de foment del turisme sota el lema “Catalunya és casa teva”.

Ja fa dies que els experts en matèria turística afirmen que aquest serà l’any del turisme de proximitat, perquè els viatgers triaran majoritàriament destins propers a casa seva per a les seves estades vacacionals.

També et pot interessar

Comentaris