“Tothom que treballa a Aqualia està al peu del canó per donar un bon servei d’aigua”

08/05/2020 - 19:00h

Entrevistem l’encarregat d’Aqualia als serveis municipals d’aigua d’Albinyana, la Bisbal del Penedès i Sant Jaume dels Domenys, Gabriel Martínez

L’actual situació d’emergència sanitària ha suposat un canvi radical en els hàbits de la població, que s’ha vist afectada en els àmbits personal, professional, laboral i econòmic, entre altres. Però hi ha coses que no han canviat. Quan obrim l’aixeta, per exemple, continua sortint aigua. Darrere d’aquest gest tan simple hi ha persones que no han deixat de treballar perquè tothom disposi d’aquest bé tan preuat en la quantitat i la qualitat necessàries. Aquest és el cas de Gabriel Martínez, encarregat de l’empresa Aqualia a Albinyana, Sant Jaume dels Domenys i la Bisbal del Penedès, que no ha deixat de treballar en cap moment i que està desenvolupant les seves funcions amb la màxima implicació, conscient de la responsabilitat que comporta la prestació de serveis públics de primera necessitat com aquest.

Com es desenvolupa un dia de feina en aquesta situació de crisi sanitària?
El primer que faig cada matí és revisar que els dipòsits es mantinguin plens i comprovar que l’aigua estigui en perfectes condicions per arribar a les cases mitjançant els controls necessaris. Després ens dediquem a solucionar incidències que van sortint cada dia, com reparar fuites d’aigua, atendre gent que no té aigua o falta de pressió, aixetes que no tanquen, etcètera.

És molt diferent al que feia vostè habitualment? Hi ha feines que feia que ara s’han aturat?
No, però ara, amb la crisi pel coronavirus, només fem feines essencials o urgents, com atendre avaries o solucionar la falta d’aigua a les cases. Les que no són urgents, si podem les posposem, ja que també s’ha de pensar en la nostra salut i en la de tots els treballadors de l’empresa.

Quines mesures especials de seguretat ha de prendre?
El passat 13 de març, la nostra empresa va activar un pla de contingència per garantir la continuïtat del servei en aquesta crisi protegint tant els equips de treball com els usuaris que atenem. Tots hem de portar mascareta en tot moment, rentar-nos molt nosaltres i també les eines, desinfectar-ho tot molt bé i anar amb cura amb la roba i els guants, entre d’altres qüestions. A més, com que també gestionem el servei de clavegueram dels diversos municipis que atenem, tenim la roba i les eines en llocs diferents, i es neteja tot per separat. El que potser és més complicat és mantenir la distància de seguretat, ja que moltes vegades hem de treballar en parelles o hem d’actuar a cases d’abonats, però ho estem fent molt bé.

Els ciutadans entenen aquesta situació excepcional?
Com que tractem amb molta gent sempre hi ha de tot, però puc dir que la gran majoria, davant aquesta situació, també ho està fent tot molt bé.

Quins aspectes positius destacaria de la seva feina en aquestes setmanes que portem de pandèmia?
Que estem al peu del canó per al que calgui. Quan acabes la jornada i veus que tot funciona perquè durant el dia hem pogut solucionar els problemes que han sortit i que allà on hem actuat tothom està content, ets sents molt bé i útil a la societat. Aquest és l’objectiu de totes les persones que treballem a Aqualia: garantir que tots els ciutadans disposin d’aigua en quantitat i qualitat i d’un clavegueram net i poder donar solucions a les incidències i, sobretot, proporcionar un servei d’aigua proper.

Tot plegat, perquè quan s’obri l’aixeta ragi aigua.
Efectivament. Però darrere d’aquest simple gest d’obrir una aixeta perquè en surti aigua hi ha tota la feina de moltes persones que, fins i tot durant aquest estat d’alarma, no han deixat de treballar en cap moment perquè tothom tingui aigua en la quantitat i la qualitat necessàries.

També et pot interessar

Comentaris