El cava creix un 2,07% al 2019 i aconsegueix el seu segon rècord històric

Javier Pagès, president de la DO Cava, durant la presentació de resultats del 2018. FOTO: ACN.
Avatar
08/05/2020 - 09:42h

Els caves ecològics i els rosats són dels que més pugen, en un any en què les exportacions es van mantenir a nivells altíssims

El cava va tornar a superar l’any passat tots els contratemps i va aconseguir la segona millor xifra històrica en producció, situant-se el nombre d’ampolles produïdes en l’àmbit global en més de 249 milions, la qual cosa suposa un augment del 2,07% respecte a l’any anterior.

Les vendes amb destinació als mercats exteriors van disminuir un imperceptible 0,03%, igualant pràcticament les de l’any anterior, que van suposar el rècord històric en exportacions. D’aquesta manera, el 2019 es va mantenir l’empenta del cava en els mercats internacionals, amb més de 165 milions d’ampolles.

En aquest sentit, la Denominació d’Origen Cava segueix sent la primera d’Espanya en volum d’exportacions, amb dues terceres parts de la seva producció amb destinació als mercats exteriors.

PUBLICITAT

La popularitat del cava es dispara en mercats ascendents com el Japó (+ 27,41%), Suècia (+ 30,03%), Rússia (+ 29,94%) o Polònia (+ 49,79%), amb creixements importants de dos dígits, i es manté lleugerament a la baixa en mercats històricament més consolidats com és el cas d’Alemanya, Bèlgica o els EUA.

Al mercat interior es constata, segons la consultora AC Nielsen, que durant l’exercici de 2019 l’evolució del consum de cava en valor es va alentir un -0,5%. Aquest lleu descens respecte a l’exercici anterior és més positiu si es té en compte l’evolució en volum (-1,3%), ja que segueix la tendència a consumir caves de major preu unitari.

D’altra banda, destaca que els caves ecològics van seguir experimentant el 2019 un espectacular increment de producció (+ 31,51%), revelant l’interès continuat del consumidor pels productes d’elaboració ecològica. El 2019 també hi ha haver un creixement important del Cava Rosat (+ 10,8%) donant un paper estratègic i de tendència a aquesta categoria.

A banda de destacar que el 2019 ha estat el millor de la sèrie històrica del cava, tan pel que fa a la producció com a les exportacions, la DO ha volgut destacar que l’any passat va ser exitós també per l’aprovaciódel projecte de segmentació i zonificació de la DO Cava.

“Aquest projecte redundarà en la millora per al consumidor pel que fa als criteris d’informació i traçabilitat d’aquest producte d’alta qualitat”, han explicat des de la denominació.

Segons el president de la DO Cava, Javier Pagés, la denominació “s’erigeix com a garant d’un territori, un paisatge i un sector econòmic. Per tant, des del Consell Regulador continuarem donant suport a totes les iniciatives orientades a reduir la petjada de la nostra activitat en el medi ambient, així com donar suport a la sostenibilitat del sector”.

Pagés afegeix que “la nostra recerca de l’excel·lència ha de conviure amb el respecte a una terra i un llegat que s’ha de transmetre a les properes generacions”.

També et pot interessar

Comentaris