El Ball de Gitanes de Vilafranca tanca el 25è aniversari amb una exposició
Aquest dimecres s’ha estrenat un documental que Penedès TV emetrà sis vegades durant els dies de festa major.
El Ball de Gitanes de Vilafranca tanca la celebració del 25è aniversari de la reinterpretació del Ball amb dues propostes que volen posar en valor la història i l’evolució del ball. D’una banda, una exposició commemorativa que es va inaugurar dissabte passat a la Sala dels Trinitaris sota el títol ‘Celebrem 25 anys. Us n’expliquem 221’. Una mostra que fa un recorregut per la història del Ball de les Gitanes de Vilafranca i la seva evolució al llarg dels anys, coincidint amb el 25è aniversari de la reinterpretació. L’exposició es pot visitar fins aquest diumenge, en horari de 18 a 22 h.
En paraŀlel, aquest dimecres es va presentar al Fòrum Berger Balaguer el documental 25 anys de paies, una peça audiovisual que fa un recorregut per la història del ball, des dels seus orígens fins a l’actualitat. Un documental, produït per Penedès TV, que incorpora testimonis i diferents elements vinculats a la trajectòria del ball. Aquest era el punt final dels actes del 25è aniversari.
Precisament per qui no vaig poder assistir a l’estrena del documental, Penedès TV l’emetrà divendres (20 h), demà dissabte (19.30 h), dilluns 31 (10.30 i 22.30 h), dimarts 1 de setembre (8.30 h) i diumenge 6 (12.25 h).


