13 cellers participaran enguany a la Nit dels Xarel·los al claustre de Sant Francesc de Vilafranca
El dia 20 de juny es podran tastar fins a 23 referències diferents
La 17a edició de La Nit dels Xarel·los se celebrarà enguany el 20 de juny al claustre de Sant Francesc de Vilafranca del Penedès. L’esdeveniment, plenament consolidat dins del calendari penedesenc, està organitzat pel restaurant El Gat Blau amb la col·laboració de la DO Penedès.
Enguany hi participen 13 cellers que oferiran 23 referències de diferents interpretacions i anyades de la varietat xarel·lo. Tots els vins que es podran degustar al claustre de Sant Francesc seran 100% ecològics ja que la DO Penedès va convertir-se en la primera regió vitivinícola de món en celebrar una verema 100% ecològica el 2025. Entre les 7 de la tarda i les 11 de la nit, els assistents tastaran les referències participants de la mà dels seus elaboradors, a través d’un braçalet a l’estil forfait que obtindran al reservar la seva entrada.
Maridatges
Els tastos es maridaran amb platets de El Gat Blau –especialment creats i elaborats per aquesta vetllada–, embotits Mitjans i catànies Cudié. La música en directe anirà a càrrec del grup de jazz Cynical Cowboys.
En aquesta 17a edició dela tradicional cita hi participaran els cellers: Alsina & Sardà, Aymar, Can Vallès, Celler Credo, Cellers Domenys, Ferré i Catasús, Jean Leon, Joan Segura Pujades, Josep Masachs, Maset, Nadal, Oriol Rossell i U MES U.
La presentació de la Nit dels Xarel·los s’ha dut a terme aquest dimecres al matí al mateix Claustre de Sant Francesc de Vilafranca. Olga Guasch, propietària del restaurant el Gat Blau, ha explicat que l’edició d’enguany s’ha endarrerit una setmana en relació al calendari dels últims anys, una variació que convertirà la cita “en una festa de benvinguda de l’estiu”.


