Tornen els vesprejos de vi, Gall del Penedès i música al carrer Comerç de Vilafranca

28/04/2026 - 16:14h

Tercera edició dels Dijous de Vi durant el mes de maig

El carrer Comerç de Vilafranca es tornarà a convertir per tercer any consecutiu i durant tots els dijous del mes de maig en un punt neuràlgic de l’enoturisme del Penedès gràcies a la tercera edició dels Dijous de Vi que organitza l’Ajuntament vilafranquí. Els dies 7, 14, 21 i 28 de maig, el carrer Comerç acollirà tastos de vi del Penedès cada setmana d’un celler diferent i tapes amb Gall del Penedès IGP. Tot plegat amenitzat per música de DJ.

Els Dijous de Vi s’han presentat aquest dimarts al migdia al mateix carrer Comerç. El calendari de l’edició d’enguany començarà el dia 7 amb la participació dels sis elaboradors del Viver de Cellers (Amat Montané, Heretat Can Serra, Mulet Viticultors, Vins Gèniu, Baltà de Cela i Vins Joan Grill) i continuarà el dia 14, amb Família Torres, el dia 21, amb Bodegues Pinord i el dia 28, amb Territori Torner, amb diversos cellers que treballen amb les botes de la Boteria Torner.

Els tastos de vins es podran combinar amb les tapes de Gall del Penedès IGP. Enric Ferrer, president de l’Associació de Criadors de Gall del Penedès, ha assenyalat que es podran degustar tapes de canelons, de croquetes, de paté i de gall en escabetx. El cost dels tiquets dels tastos de vi oscil.larà entre els 3 i 4 euros en funció de les tarifes que fixi el celler convidat cada setmana i les tapes de Gall del Penedès valdran 5 euros. Les copes es podran portar de casa o utlitizar les que l’INCAVI facilitarà per les quatre jornades. Aquetes copes de l’INCABI s’hauran de retornar.

Sessió complementària

La principal novetat d’aquesta tercera edició serà la inclusió d’un cinquè dijous complementari al programa que es durà a terme el 4 de juny a la plaça Jaume I de Vilafranca. En aquesta sessió es podran tastar vins escollits pels responsables de Vinseum.

La regidora de Turisme de l’Ajuntament de Vilafranca, Gemma Romeu, ha recordat que “els Dijous de Vi són vesprejos que posen en valor el nostre vi, el Gall del Penedès i la identitat vitivinícola de Vilafranca”. L’activitat als dijous començarà a les 7 de la tarda i s’allargarà fins 2/4 d’11 del vespre. En l’edició de l’any passat una mitjana de 300 persones van passar pel carrer Comerç cada dijous per gaudir dels tastos i de la música.

També et pot interessar

Comentaris

1336