Un detingut al Vendrell en el marc del pla Kanpai contra els delinqüents multireincidents

Un moment de l’operatiu policial al Vendrell (Foto: Ramon Costa / AFN Press)
19/05/2025 - 12:48h

Els cossos policials van coordinar-se en diversos punts de Catalunya entre divendres a la tarda i la matinada de dissabte.

El macrodispositiu policial contra la reincidència fet a les principals poblacions del Camp de Tarragona, entre d’altres indrets del país i que va incloure la localitat del Vendrell, es va saldar entre divendres a la tarda i la matinada de dissabte amb 67 detinguts, els quals acumulaven 497 antecedents delictius per robatoris i furts comesos contra ciutadans en la via pública.

Tot plegat s’emmarcava en el pla Kanpai iniciat l’abril a l’àrea metropolitana de Barcelona i que inclou actuacions policials periòdiques arreu de Catalunya. En aquest últim operatiu hi van participar uns 300 agents dels Mossos d’Esquadra, policies locals, Guàrdia Civil i Policia Nacional només pel que fa al Camp de Tarragona.

Pel que fa al municipi del Vendrell, va ser arrestat un delinqüent reincident que acumulava 28 antecedents policials i sobre el qual hi havia una ordre pendent de detenció per furt.

Aquest va ser el primer dispositiu Kanpai que s’ha realitzat als principals municipis del Camp de Tarra-gona, concretament el Kanpai 3, després dels dos primers macrooperatius fets a Barcelona i a l’àmbit metropolità. El desplegament es va fer simultàniament en altres ciutats, com Girona, Lleida i Manresa, amb més d’un miler d’agents desplegats arreu del país.

A la regió de Camp de Tarragona, l’estació d’autobusos de Tarragona va ser un dels primers punts on es van desplegar els policies amb l’objectiu d’identificar i detenir aquelles persones que poden arribar al territori o aprofiten el volum de persones d’aquestes instal·lacions per cometre delictes.

El sotsinspector i cap de torn general operatiu de la regió de Tarragona, Francesc Morales, va explicar que el delicte més comú a les estacions de busos és el de furt. “Sabem que s’utilitzen molt els transports per anar delinquint de ciutat en ciutat i per la comunicació fàcil i ràpida. També en aquest cas tenim molts identificats i el que fem és identificar-nos i, sobretot, prevenir futures accions delictives”, va subratllar Morales.

Quant a l’afectació d’aquest dispositiu policial al Vendrell, val a dir que es va establir un control de trànsit als accessos a l’autopista AP-7, com es va fer a Tarragona, per prevenir delictes com els furts i robatoris a les àrees de servei i de descans o en ruta; i es va actuar de manera important a la zona del barri dels Pisos Planas.

Detectar perfils reincidents

L’inspector i cap de l’àrea bàsica dels Mossos d’Esquadra del Tarragonès, Ramon Franquès, ha explicat que una de les finalitats del macrooperatiu va ser detectar perfils policials reincidents. “Volem que la feina es canalitzi com s’ha de canalitzar perquè una persona no pugui tenir més de 50 antecedents delictius perquè això és un fracàs del sistema”, ha afirmat. “Cal una millor coordinació per tal que això acabi a bon port, sigui amb una reinserció o actuació del règim penitenciari o amb les actuacions que sigui”, ha afegit.

Alhora, ha assenyalat que amb l’operació Kanpai busquen “refermar” el rol de l’autoritat, ja que, sosté, “en els últims temps s’ha perdut una mica”. “I és imprescindible per tenir una seguretat ciutadania, ja no tan sols pel respecte dels agents sinó perquè la ciutadania puguin tenir pau social al carrer”, ha conclòs.

També et pot interessar

Comentaris

1336