El cava guanya acceptació entre els consumidors de tot l’Estat espanyol

14/04/2025 - 16:48h

Resultat d’un estudi encarregat per AECAVA

La unitat de Reputació de la consultora de branding i disseny estratègic Morillas ha presentat un primer estudi exhaustiu sobre l’evolució actual del cava. La recerca sobre la reputació de la marca s’ha basat en una enquesta feta a 400 consumidors de tot l’Estat espanyol, amb una atenció especial a les seves preferències concretes per les begudes escumoses.

L’objectiu fonamental d’aquesta investigació ha estat entendre millor les percepcions del cava, tant en territori català com en altres regions, i identificar les tendències que estan modelant el sector. La investigació la va encarregar AECAVA.

Millora
Els resultats han mostrat una millora considerable en la percepció del cava com una opció de qualitat, que el consoliden com un líder dins l’univers dels escumosos, tot això en un context de profundes transformacions en l’ecosistema vinícola. A més, l’estudi ha evidenciat com el cava, en un mercat cada cop més variat, continua mantenint una posició forta gràcies a la seva capacitat d’adaptar-se a les noves demandes i tendències emergents, on encara hi ha marge de millora per recórrer.

Per a Joaquim Tosas, president de l’AECAVA, “la clau del futur del cava és la nostra capacitat d’innovar sense perdre l’essència que ens fa únics. Hem de saber evolucionar per seguir connectant amb un públic que cerca nous valors, sense oblidar la qualitat i l’autenticitat que ens defineixen des dels nostres orígens”. A més, el cava haurà d’assegurar un relleu generacional efectiu, incorporant noves idees sense perdre les arrels.

També et pot interessar

Comentaris

1336