Vilafranca torna a obrir patis escolars i equipaments esportius per Setmana Santa

08/04/2025 - 12:26h

S’obriran del 14 al 20 d’abril per dinamitzar, cohesionar i fomentar l’esport i els hàbits saludables

L’Ajuntament de Vilafranca tornarà a obrir les portes dels patis de les escoles Pau Boada i Cristòfor Mestre, així com les instal·lacions esportives municipals del camp de futbol de l’Espirall i les pistes exteriors de la zona esportiva, del 14 al 20 d’abril, els matins de 10 a 13h i les tardes de 17 a 20h, coincidint amb les vacances escolars de Setmana Santa.  serà en el marc del programa “De bat a bat. Espais d’Esport i Lleure” que busca dinamitzar i cohesionar la vida de barri amb un espai de referència per a les famílies a prop del domicili, i que el temps de lleure dels infants i joves sigui considerat cada cop més com un temps educatiu relacionat amb l’esport i els hàbits saludables. 

Els horaris d¡’obertura seran: Cristòfor Mestre (del 14 al 17 d’abril només a les tardes, del 18 al 20 d’abril en horari complet); escola Pau Boada; pistes exteriors de la zona esportiva (accés lliure), i camp de futbol de l’Espirall (només de divendres 18 a diumenge 20 d’abril)

D’altra banda, enguany, en el marc de les activitats de Vilafranca, Ciutat del Bàsquet Català 2025 els patis de les escoles Pau Boada i Cristòfor Mestre es convertiran en els “Espais de Bàsquet”, els caps de setmana, des del dissabte 12 d’abril fins al diumenge 22 de juny: Cristòfor Mestre (excepte el 14 i 15 de juny) i Pau Boada (excepte el 17 de maig i el 21 de juny). L’horari serà els dissabtes a la tarda, de 17h a 20h, i diumenges al matí, de 10h a 13h. 
La regidora d’Esports, Gemma Romeu, considera que aquests espais esdevenen “un element clau per reforçar els vincles socials i el desenvolupament personal, a banda d’oferir oportunitats d’educació en valors com la convivència, el respecte i la responsabilitat”. Per a Romeu, fomenten “la participació a les activitats de lleure i esportives, la creativitat i la interacció social entre infants i joves, famílies i entorn, reduint les desigualtats entre col·lectius, contribuint a afavorir el sentiment de pertinença, i la creació d’aprenentatges compartits entre la comunitat educativa i en definitiva, a incrementar l’èxit educatiu”.

També et pot interessar

Comentaris

1336