Junts per Catalunya aconsegueix l’aprovació de bonificacions de la Seguretat Social per a clubs esportius

08/01/2025 - 12:30h

Els juntaires han estat clau al Congrés de diputats

La posició clau de Junts per Catalunya al Congrés ha tornat a tenir efectes pràctics. La força dels juntaites ha estat decisiva per aconseguir l’aprovació d’un paquet de mesures i reformes fiscals, entre les quals la bonificació del 100% de les quotes de la Seguretat Social dels clubs i associacions esportives sense ànim de lucre, i que tindrà efectes en l’estructura d’entrenadors, monitors i treballadors de l’entitat dedicats a la formació esportiva.

Aquesta mesura atén una llarga reivindicació del teixit associatiu vinculat al món de l’esport i suposa un pas endavant en el reconeixement i suport a la tasca social i formativa que aquestes entitats duen a terme.

Junts per Catalunya continua amb iniciatives com aquesta exercint amb eficàcia la seva capacitat de negociació i influència a Madrid per tal d’incentivar la promoció econòmica i les inversions a Catalunya, desenvolupant polítiques que contribueixen a enfortir el teixit socioeconòmic del país.

La diputada Montse Ortiz, portaveu de Junts per Catalunya a la Comissió d’Esports del Parlament, ha destacat que «suposarà un avenç important per a gran part del teixit esportiu català. Al Penedès tenim, per exemple, molts clubs i associacions esportives que lluiten cada dia per promoure l’esport de base i, alhora, mantenir la seva viabilitat econòmica. Aquestes bonificacions facilitaran l’activitat formativa esportiva i contribuiran a reforçar el nostre potencial».

Millora del benestar

El foment de l’ocupació de qualitat i la reducció de la pressió fiscal sobre les petites empreses i cooperatives són altres objectius que persegueix aquesta reforma i que refermen el compromís de Junts per Catalunya amb la ciutadania catalana i la tasca per millorar el benestar social, econòmic i esportiu del país.

El senador penedesenc i president de Grup al Senat per Junts per Catalunya, Eduard Pujol, ha manifestat que «l’obsessió de Junts és ser útil. Aquest paquet fiscal n’és una bona prova. Els milions que hem aconseguit per al nostre esport base supera el pressupost que la Generalitat destina als clubs amateurs. És a dir, l’acord és molt positiu”. Finalment, ha afegit que “a Madrid Junts fem la feina que el govern Illa no fa. A vegades s’ha volgut ridiculitzar la nostra feina, i com ens plantem quan ens hem de plantar. Ara els resultats ja són tangibles».

També et pot interessar

Comentaris

1336