Un autobús gratuït enllaçarà el nucli urbà del Vendrell amb l’hospital comarcal

Moviment de terres per a l’ampliació de l’hospital vendrellenc.
20/12/2024 - 13:13h

Un transport llançadora de la Xarxa Santa Tecla connectarà el centre sanitari amb les zones de pàrquing del tanatori i de l’estació d’autobusos.

El proper 2 de gener entrarà en servei un transport llançadora de bus gratuït, depenent de la Xarxa Santa Tecla, per connectar l’estació de busos del Vendrell amb l’Hospital i el pàrquing del tanatori municipal, amb una freqüència de pas cada 30 minuts, de dilluns a divendres, en horari de matí i vespre.

El servei de la Xarxa Santa Tecla es farà en col·laboració amb l’Ajuntament del Vendrell i amb aquesta mesura provisional –impulsada com una alternativa davant la dificultat per estacionar vehicles privats a l’exterior del centre sanitari en determinades fases de les obres d’ampliació de l’hospital– el nucli urbà del Vendrell i l’hospital estaran connectats amb transport públic gratuït i amb una freqüència de pas cada 30 minuts, amb ruta circular i amb un total de tres parades: les esmentades del tanatori, estació d’autobusos i hospital del Vendrell.

Les dues parades ubicades al centre de la població, al tanatori i l’estació d’autobusos estan al costat d’àmplies zones d’aparcament, així com de l’estació de tren del municipi, fet que facilitarà també el desplaçament fins a l’hospital d’aquelles persones que vinguin de fora de la capital del Baix Penedès.

L’autobús llançadora entrarà en funcionament el dijous 2 de gener i donarà servei de dilluns a divendres (excepte festius) en horari de 07.30 a 16.30 h i de 19.45 a 22:15 h.

230 noves places d’aparcament a l’Hospital

L’ampliació de l’Hospital del Vendrell, a banda de duplicar la capacitat assistencial del centre amb més llits d’internament, boxs d’urgències, sales d’operacions i consultes externes, també millorarà l’accessibilitat a l’equipament en vehicle privat.

Així, gràcies a un conveni recentment signat per la Xarxa Santa Tecla amb l’Ajuntament del Vendrell, l’Hospital del Vendrell disposarà d’una zona d’aparcament amb 230 noves places que permetran ampliar les ja existents.

Les noves places s’ubicaran a la part posterior de l’edifici i la previsió és que estiguin disposició de la ciutadania a finals del primer trimestre de 2025, un cop les obres d’ampliació de l’hospital hagin superat la seva fase inicial. Quan aquesta acció estigui completada l’Hospital del Vendrell passarà a comptar amb un total de 368 places.

També et pot interessar

Comentaris

1336