Corpinnat tanca la verema recollint 1,3 milions de quilos menys de raïm que l’any passat
La marca col.lectiva titlla la campanya de “molt difícil”, però veu el futur amb esperança
Corpinnat va celebrar la Nit la Verema 2024 als jardins de Sabaté i Coca repassant els números de la collita d’aquest any i donant pistes sobre les novetats que viurà la marca col.lectiva en els propers mesos. A nivell de verema, la campanya ha estat “molt díficil” tal i com admetia el president, Ton Mata. S’han recollit 4,6 milions de quilos, 1,3 milions de quilos menys que la de 2023 quan es va arribar a la xifra de 5,9 milions. “La verema de 2023 ja va ser prou dolenta, i aquest any encara ha estat pitjor. Malgrat les pluges de la primavera i també les d’agost i setembre, la planta acumula anys de sequera i el seu patiment queda reflectit a la collita”, explicava Mata.
En conjunt, s’han collit 3.666 quilos per hectàrea, quan la xifra òptima per obtenir un bon rendiment seria d’uns 6.000 quilos. Un 40% del raïm collit enguany és de parcel.les pròpies, i el 60% restant, comprat. Malgrat els dificultats, des de la marca col.lectiva es dona un missatge optimista de cara al futur. “Els beneficis de la pluja caiguda durant els últims mesos es començarà a veure a la campanya de l’any que ve”. detallava Ton Mata. “Hem de ser conscients, però, que la irregularitat del nostre clima seguirà existint i, com hem vist en els últims anys, encara augmentarà més. Hem d’estar preparats per aquest fet”, afegia.7
A nivell de marca col.lectiva, Corpinnat tindrà novetats en els propers mesos. S’estan auditant diferents empreses de sector que han manifestat en seu interès en entrar a formar-ne part. Actualment, Corpinnat el composen 12 marques i està previst que aquesta xifra augmenti. “No podem donar encara cap pista, però hi haurà novetats. Els nostres criteris d’admissió són molt exigents i no els canviarem perquè és un dels aspectes que ens defineix, però les auditories són positives i aviat podrem fer pública l’ampliació de la marca col.lectiva”, indicava el president Ton Mata.
En un nivell més genèric, el president es mostrava disgustat amb el tracte que rep la marca col.lectiva per part de les administracions públiques. “Hem tornat a demanar una reunió amb el nou conseller d’Agricultura per posar damunt de la taula, una vegada mñes, el nostre projecte i les nostres necessitats i demandes, però sóc escèptic”.
Corpinnat no rep cap tipus de subvenció pública al no ser una DO i des de Corpinnat es considera que aquest fet és discriminatori. “Volem que les administracions ens tinguin en compte”, reclamava Ton Mata. El president recordava que Corpinnat seria la quarta empresa en facturació si fos una DO i la vuitena en número total d’ampolles. Per altra banda, també valorava que el preu mitjà ponderat de compra de raïm per part de la marca col.lectiva és d’1’15 euros per kg. “Corpinnat està fent un esforç immens en molts aspectes”.