Les territorials d’ERC al Penedès no es pronunciaran sobre el manifest del partit

Alfonso González, regidor d’ERC al Vendrell, i Teresa Vallverdú, exdiputada i actualment militant de base a l’Arboç, han signat el manifest d’ERC.
20/06/2024 - 17:18h

Només l’han signat el regidor Alfonso González i l’exdiputada arbocenca Teresa Vallverdú, ara militant de base.

Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) va dur a terme dilluns un congrés regional de la Vegueria Penedès a Igualada (Anoia) en el qual, entre altres temes, va debatre puntualment sobre el manifest fet públic diumenge en el si del partit i que reclama una “renovació general de la cúpula dirigent” després dels mals resultats electorals de la formació independentista en les quatre convocatòries a les urnes que hi ha hagut l’últim any: municipals, generals, Parlament i europees.

Segons fonts consultades pel 3d8, en aquesta reunió, mantinguda en un hotel d’Igualada, es va acordar que no hi hauria cap posicionament oficial de cap delegació territorial d’ERC al Penedès, ni local ni comarcal, sobre si s’havia de signar el manifest o no. En tot cas, s’ha donat la llibertat que qualsevol militant ho pugui fer a títol individual, i ahir, en tancar aquesta edició, la xifra de signatures s’apropava a les 850.


El text obert a la militància d’ERC no esmenta cap persona dirigent en concret i s’hi defensa la necessitat d’encetar una renovació a ERC en favor d’un “projecte coral i transversal”. Val a dir que el congrés en què caldrà, aleshores sí, adoptar un posicionament clar sobre el futur immediat i a mig termini d’ERC s’ha fixat per al proper 30 de novembre.

Només dues signatures del Penedès
D’entre les més de 800 persones que aquest dijous al migdia havien subscrit el manifest només n’hi ha dues del Penedès: el regidor vendrellenc Alfonso González i l’exdiputada i actual militant de base de l’Arboç Teresa Vallverdú.

González ha explicat al 3d8: “Comparteixo el que projecta el manifest perquè hi hagi una renovació de baix a dalt, no va en contra de ningú i contribueix a fer que es treballi i s’aprofiti el capital d’ERC per engrescar la ciutadania”. “ERC tenim molts anys d’història i sempre a partir dels principis bàsics del partit s’ha de tractar el debat amb normalitat, i parlar per a un projecte que ha de ser sòlid”, ha conclòs el regidor d’ERC al Vendrell.

De la seva banda, l’exdiputada Teresa Vallverdú (2012-2017) apunta: “Vistos els resultats que fa temps que obté ERC i com a conseqüència de viure’ls com a militant, crec que cal una renovació de gent per fer entrar aires nous al partit; a més de noves maneres de fer perquè ERC siguem més transversals”. “Això és el que vaig llegir al manifest, hi estic d’acord, m’hi identifico i l’he signat perquè és positiu”, afegeix Vallverdú.

El quintinenc Oriol Duran, actual vicesecretari general de Comunicació d’ERC, ha declinat fer cap declaració sobre el manifest, així com el president d’ERC al Baix Penedès, Dani Pernas. El de l’Alt Penedès, Josep Maria Ribas, no signarà el manifest perquè, explica, “crec que són qüestions que s’han de dirimir internament dins d’ERC, al congrés de final de novembre, i no fora”. “No ens ajuda com a partit”, considera Ribas.

També et pot interessar

Comentaris

1336