Freixenet Cordón Negro: 50 anys del cava més universal
La marca sadurninenca celebra el mig segle des del llançament del cava de l’ampolla negra mat, l’any 1974.
Cordón Negro, el cava més universal de Freixenet, celebra el 2024 el seu 50è aniversari mantenint l’estil festiu, desenfadat i elegant que conquista el món des del seu llançament, el 1974. La marca va celebrar aquesta important fita a Barcelona en una festa internacional ambientada en l’escena cultural dels anys 70 i viatjant en el temps fins a l’actualitat.
Mig segle d’un cava icònic
Cordón Negro va néixer de la mà de José Ferrer, actual president d’honor de Freixenet, qui amb el seu esperit innovador i la seva vocació internacional va voler crear un cava jove i fresc al gust dels consumidors europeus i presentar-lo de forma sofisticada i trencadora en una ampolla esmerilada de color negre mat que ha esdevingut icònica. Curiosament, on primer va triomfar va ser als Estats Units, el primer país on va aconseguir ser número 1 com a escumós importat més venut el 1983. Allà es va popularitzar enormement i va ser conegut com ‘The Black Bottle’.
Posteriorment arribarien els números 1 a Regne Unit, Canadà, Suècia, Suïssa, Japó, França i nombrosos països més, i va arribar a ser el cava més exportat del món. En aquesta potent expansió global va tenir un paper crucial l’estratègia de publicitat diferencial i avantguardista de la marca. Així, Cordón Negro va anar conquerint els amants dels escumosos en l’àmbit internacional fins a convertir-se en la icona global que és avui, present a més de 130 països dels cinc continents.
Però la influència de Cordón Negro va molt més enllà de les fronteres terrestres. Ha estat partícip de moments transcendentals arreu del món, des dels emocionants i recordats Jocs Olímpics de Barcelona el 1992, fins a l’adrenalina dels Premis de MotoGP, essent el cava oficial en ambdós esdeveniments. Fins i tot ha transcendit l’atmosfera per acompanyar l’astronauta Helena Kondakova a l’Estació Espacial MIR, i es convertia així en el primer vi escumós que va arribar a l’espai exterior, el 1994.
La marca estrena packaging i logotip
En el marc del 50è aniversari, Freixenet Cordón Negro va presentar a la mateixa festa una nova imatge caracteritzada per la seva distinció, elegància i modernitat. El nou disseny rejoveneix i fa més prèmium la marca, inclou les seves icòniques senyes d’identitat i presenta el nou logotip de Freixenet.
El 2024 és també el moment perfecte per donar a conèixer al món el nou logotip de Freixenet, ja que enguany es compleixen 110 anys des que Pedro Ferrer Bosch i Dolors Sala Vivé van fundar la marca Freixenet, el 1914.