Un vi blanc i un kalimotxo veuen la llum a les aules de l’Escola d’Espiells de Sant Sadurní

04/06/2024 - 12:00h

Projecte d’alumnes del centre educatiu

Cinc alumnes de l’Escola Agrària de Viticultura i Enologia Mercè Rossell i Domènech, més coneguda com l’Escola d’Espiells, van presentar dues creacions vinícoles emmarcades en el projecte d’avaluació del curs d’un dels cicles formatius de grau superior del centre de Sant Sadurní d’Anoia.

Joel Sadurní i Marta Cañete s’han encarregat aquest curs 23/24 d’elaborar i presentar un vi blanc semidesalcoholitzat de 6 graus que porta per nom Harmony Wines. Per la seva banda, Marc Estrany, Raúl León i Oriol Chavalés han optat per una creació molt innovadora, un kalimotxo prèmium elaborat amb vi blanc i un refresc de soda.

Implicació
La presentació dels nous productes a càrrec dels seus creadors es va dur a terme a l’Escola d’Enoturisme de Catalunya de Vilafranca. Es el tercer any que els alumnes de l’escola de Sant Sadurní d’Anoia desenvolupen aquest projecte creatiu. Oriol Gual i Pilar Abajo, professors del centre sadurninenc, expliquen que l’objectiu de la iniciativa és potenciar la creativitat dels alumnes i fer que “connectin amb la realitat d’aquest món elaborant un producte i presentant-lo en públic. Són creacions que poden tenir o no un recorregut en el futur, però el més rellevant és la implicació dels alumnes en el projecte”.

Motivacions
“És una versió diferent del kalimotxo tradicional”, explica Marc Estrany, un dels alumnes que participa en el projecte i ha ideat el kalimotxo prèmium. “Busquem, sobretot, públic d’entre 30 i 50 anys que a les dècades dels 80 i 90 bevien kalimotxo. Això sí, la nostra és una proposta diferent de la de fa 30 o 35 anys”.

Joel Sadurní, creador conjuntament amb Marta Cañete del nou vi blanc semidesalcoholitzat, assenyala que, abans d’apostar per aquesta creació, es van estar documentant sobre les tendències i necessitats del mercat. “La demanda de vins sense alcohol ha augmentat exponencialment en els últims anys i és per aquest motiu que vàrem apostar per aquest producte. No és un vi 0% perquè aquesta tipologia ja està prou explotada. Volíem una creació innovadora i vàrem pensar en el vi semidesalcoholitzat de 6 graus”.
A més de crear el vi i el kalimotxo, els alumnes també han dissenyat la imatge i la campanya de divulgació per fer publicitat dels productes. Un treball de curs molt complet i ben real.

També et pot interessar

Comentaris