Adif retirarà el pas a nivell de la línia R4 a la Granada
Ho farà per millorar la seguretat, mentre que es modifiquen els horaris dels trens pel litoral i l’interior durant els caps de setmana
L’administrador ferroviari Adif retirarà el pas nivell de la línia R4 al municipi de la Granada i construirà un pas inferior per millorar la mobilitat i incrementar les condicions de seguretat per a la circulació de vianants, trens i vehicles, així com també un altre de la línia R16 a Móra la Nova (Ribera d’Ebre), amb un pressupost global de 5 milions d’euros.
A la Granada el nou pas inferior estarà a 600 metres del pas a nivell. Tindrà dos carrils de circulació i vorals i es construirà un camí d’enllaç amb les mateixes característiques. Les dues actuacions formen part del pla Transformem Rodalies d’Adif.
A l’obra pendent al municipi penedesenc, Adif ha previst treballar amb una estructura de formigó forjat que s’empentarà sota les vies per minimitzar l’afectació a la circulació ferroviària. L’obra del pas inferior i el camí d’enllaç també es farà en diverses fases per reduir els problemes de trànsit i mobilitat.
Els treballs els farà l’empresa Extraco Construcciones i Proxectos per 3,2 milions d’euros. El projecte pot rebre finançament dels fons europeus FEDER.
Nous horaris ferroviaris els caps de setmana per obres
D’altra banda, el servei de Rodalies ha reestructurat l´oferta de trens entre la comarca del Baix Penedès i Barcelona de tots els caps de setmana fins al 26 de maig amb motiu d’obres a la infraestructura ferroviària, en concret, per a la renovació del tram Castelldefels i Vilanova i Geltrú.
Així les coses, la línia R2 Sud que transcorre pel litoral entre Sant Vicenç de Calders i Barcelona – Estació de França tindrà dos trens per hora i sentit i entre el Garraf i l’Estació de França, quatre trens per hora i sentit.
Tot i això, els diumenges des que comenci el servei i fins a les 13h, el 50% dels trens de Sant Vicenç acabaran i començaran el recorregut a Cunit.
Pel que fa als trens regionals R13, R14, R15, R16 i R17, en la meitat dels casos deixaran de circular per la costa i ho faran per la línia interior que passa per Vilafranca del Penedès, fet que implicarà incrementar el temps de trajecte entre 40 i 45 minuts, segons detalla Renfe.
Les obres previstes que han obligat a establir aquests horaris s’allargaran, com apuntàvem, fins al 26 de maig. Segons l’operadora Renfe, aquesta solució s’adopta per evitar els transbords per carretera ja que suposarien un major temps de viatge.