S’obre el procés d’adjudicació de 32 habitatges de lloguer de protecció oficial a Vilafranca

Els 32 habitatges de protecció oficial són en un edifici de nova construcció al barri de la Barceloneta (Foto: Aj. Vilafranca)
30/06/2026 - 12:29h

Es tracta d’un bloc de pisos de nova construcció al carrer Glòria Lasso

L’Institut Català del Sòl (INCASÒL) va publicar divendres passat el procediment d’adjudicació de 32 habitatges amb protecció oficial en règim de lloguer, situats al carrer Glòria Lasso, 8, de Vilafranca del Penedès. Els habitatges estan gestionats per l’Agència de l’Habitatge de Catalunya i formen part d’una promoció de 36 pisos, 4 dels quals queden reservats per atendre situacions d’emergència per a situacions en què no es pugui justificar la solvència econòmica.

A qui s’adrecen els habitatges

Els 32 pisos es reparteixen en quatre perfils: 2 habitatges adaptats, per a unitats de convivència amb mobilitat reduïda; 3 habitatges per al contingent de gent gran (65 anys o més); 16 habitatges per al contingent de joves (unitats amb almenys dues persones de 35 anys o menys), i 11 habitatges de contingent general.

Tots els pisos tenen dos dormitoris, amb superfícies d’entre 57 i 67 m² i uns preus mensuals de lloguer que oscil·len entre els 432 i els 502 euros, als quals cal afegir 25 euros mensuals de despeses de serveis. Els contractes tindran una durada de set anys.

Requisits principals

Hi poden participar les persones que ja estiguin inscrites al Registre de Sol·licitants d’Habitatges amb Protecció Oficial de Catalunya fins al dia de publicació de la resolució a la seu electrònica del registre, que tinguin nacionalitat espanyola o permís de residència vigent, i que comptin amb un membre de la unitat de convivència empadronat a Vilafranca del Penedès (3 anys continuats, o discontinus en els darrers 10 anys). Econòmicament, cal que acreditin ingressos superiors a 18.000 €, sense superar els límits establerts segons el nombre de membres.

Com funciona el procés i calendari previst

El procediment d’adjudicació es va iniciar formalment aquest divendres 26 de juny amb la publicació de la resolució i les bases a la seu electrònica del Registre de Sol·licitants. A partir d’aquí, en les setmanes vinents tindran lloc l’inici efectiu del procediment i la publicació de les llistes provisionals de persones amb dret a participar. Posteriorment s’obrirà un termini de 10 dies hàbils per presentar reclamacions a les llistes provisionals i més tard es farà l’aprovació de les llistes definitives de participants.

A continuació es farà el sorteig davant notari per determinar l’ordre d’adjudicació i la llista d’espera, vigent durant 3 anys, i les persones seleccionades disposaran de 15 dies hàbils, des de la publicació de la llista de seleccionats, per rebre el requeriment de documentació i de 10 dies hàbils més per respondre-hi. Es calcula que el lliurament de claus dels habitatges podria ser durant el mes de setembre. Un cop signat el contracte, l’habitatge s’haurà d’ocupar efectivament en el termini màxim d’un mes des del lliurament de claus.

Tothom que hi estigui interessat pot seguir l’evolució del procés –publicació de llistes, terminis i resultat del sorteig a través del web d’Habitatge de l’Ajuntament de Vilafranca.

Impuls a 205 habitatges

La regidora d’Habitatge, Lourdes Sànchez, s’ha mostrat molt satisfeta de l’obertura del procés d’adjudicació d’aquesta promoció d’habitatges que ha construït INCASÒL. “El nostre Pla Local d’Habitatge 2022/2027 ja preveia aquesta línia d’actuació de col·laboració amb la Generalitat per tirar endavant promocions d’habitatge. Esperem que properament es pugui engegar una altra promoció de 30 habitatges al solar del costat”, ha dit la regidora. Sànchez ha recordat que en el darrer ple municipal es va fer un pas important en la construcció de 110 habitatges més amb la constitució d’un dret de superfície a favor de la promotora social Llogueràlia per fer habitatge en dos solars municipals, situats al c/ Gelida (36 habitatges) i al c/ Dolors Piera (74 habitatges). L’acord representa un pas molt important per avançar en la resposta a l’emergència residencional i ampliar el parc d’habitatge assequible de la vila.

D’aquesta manera, Vilafranca supera els objectius marcats pel Pla Local d’Habitatge, ja que durant aquest mandat s’hauran impulsat un total de 205 habitatges i allotjaments assequibles.

També et pot interessar

Comentaris

1336