El CCBP denuncia un “nou acte de menysteniment” de l’Administració cap al Baix Penedès per les obres a l’R4

L’estació de Renfe de l’Arboç, una de les afectades per les obres. (Foto: CCBP)
15/01/2024 - 19:00h

Assegura que el tall durant els propers 7 mesos de la línia de Rodalies ha estat “la gota que ha fet vessar el got”

Al Baix Penedès ja estem acostumats a patir el menysteniment de l’administració i ser a la cua de les inversions. Ara només ens faltava el tall de l’R4, sense previ avís per organitzar-se i oferir alternatives. És una més de tantes”.

Amb aquestes paraules ha descrit el president el Consell Comarcal del Baix Penedès (CCBP), Ramon Ferré el tall, durant 7 mesos, de la línia de Rodalies R4 entre Sant Vicenç de Calders i Vilafranca del Penedès afectant de ple els usuaris de les estacions del Vendrell i l’Arboç.

El servei de rodalies és una necessitat diària de moltes persones que viuen al Baix Penedès per anar als seus llocs de feina o per estudiar a Vilafranca del Penedès, Sant Sadurní d’Anoia, Martorell, Molins de Rei o Barcelona, s’explica des de l’ens comarcal del Baix Penedès.

Des del CCBP es recorda la “manca d’inversions en la xarxa de rodalies durant molts anys, que també han contribuït a arribar al moment actual”, diu l’administració comarcal en un comunicat de premsa.

Des del mateix CCBP s’”exigeix més previsió i coordinació amb les administracions locals i comarcals per oferir millors alternatives als usuaris, com per exemple un servei de bus dels pobles de l’interior i El Vendrell cap a Sant Vicenç de Calders o Calafell per poder anar cap a Barcelona per la R2 Sud”.

Per últim, des del CCBP es reclama que un cop es recuperi el servei de rodalies de la R4 es millorin les freqüències de pas dels trens per oferir un millor servei.

Petició de la Xarxa Vendrellenca

D’altra banda, des de la Federació d’associacions veïnals Xarxa Vendrellenca es demana al Departament de Territori de la Generalitat que es millori el transport de carretera alternatiu a les obres de la xarxa ferroviària i “com a reforç a les mesures que pugui donar Rodalies”.

L’entitat veïnal també ha decidit adreçar-se al Consell d’Alcaldes del Baix Penedès, al delegat territorial del Govern de la Generalitat al Penedès, David Alquézar; i al delegat a Tarragona, Àngel Xifré, “perquè treballin en la mateixa línia garantint la implementació de serveis per carretera mentre durin les obres a la línia ferroviària”, apunta la Xarxa Vendrellenca en un comunicat de premsa.

La mateixa entitat recorda que ja va demanar aquesta millora el passat mes d’octubre arran de les obres que es van fer a la mateixa línia R4 i que van deixar el servei en una sola via entre el Vendrell i Santa Margarida i els Monjos, la qual cosa no va ser resposta pel Departament de Territori, “fet pel qual s’ha denunciat al Síndic de Greuges de Catalunya i que resta a l’espera de resposta”, afegeix la Xarxa Vendrellenca.

Finalment, la Federació Xarxa Vendrellenca vol deixar constància de la seva oposició frontal a la construcció del Corredor del Mediterrani “recolzant les demandes de la Plataforma Mercaderies per l’Interior, donat que aquesta implementació suposarà un augment exponencial del pas de trens de mercaderies, amb més contaminació acústica i menys seguretat per l’augment de pas de trens de mercaderies perilloses, que a la vegada reduïrà la capacitat de fer millores als serveis de Rodalies i Regionals en aquest eix ferroviari”.

També et pot interessar

Comentaris