El Vendrell consolida la Unitat de Suport Policial i augmentarà la plantilla el proper any 2024

Els efectius de la USP de la Policia Local del Vendrell amb l’alcalde, el regidor de Seguretat i l’inspector del cos policial vendrellenc. (Foto: Ajuntament del Vendrell)
30/11/2023 - 17:30h

El govern vendrellenc destaca el servei creat dins del cos de la Policia Local el mes de febrer d’aquest 2023

Des del febrer d’aquest any 2023, la Policia Local del Vendrell compta amb una Unitat de Suport Policial (USP), formada per deu membres i la qual té la funció d’actuar en aquelles situacions en les quals la resta d’equips del cos policial necessitin un suport especial. Segons el govern vendrellenc, això permet posar més agents al carrer en aquelles actuacions que ho requereixin, tant per prevenció com per transmetre més seguretat a la ciutadania.

L’alcalde del Vendrell, Kenneth Martínez, i el regidor de Seguretat Ciutadana, Christian Soriano, han fet aquest dijous un balanç “molt positiu” del funcionament de la USP i alhora han anunciat el compromís d’ampliar-ne els recursos materials (vehicles, equipament personal…), així com els recursos humans de cara a l’any vinent.

En aquesta línia, han dit, el 2024 s’espera poder incrementar la plantilla de la Policia local i també el nombre d’agents destinats a la USP. Sobre aquesta última, a més, han expressat la voluntat que s’hi incorporin també agents femenines.

En concret, des de la posada en marxa al mes de febrer i fins al passat mes d’octubre, la USP ha interposat 388 denúncies i ha detingut un total de 39 persones.

En relació a les persones detingudes, la majoria ho han estat per robatoris amb violència i/o intimidació; maltractaments en l’àmbit de la llar, atemptat a agents de l’autoritat, trencament de condemna i per delictes contra la salut pública.

Pel que fa al gruix de denúncies interposades per la Unitat de Suport Policial, el grup més nombrós correspon a les denúncies per tinença de drogues, seguit pel consum de drogues i per tinença, exhibició o ús d’armes de manera negligent.

L’alcalde vendrellenc ha agraït la tasca dels agents i comandaments de la USP, així com dels membres de la Prefectura de la Policia Local, i ha ressaltat, per exemple, les actuacions que la USP ha dut a terme en matèria de prevenció d’incidents en actes festius durant els últims mesos, en la resolució de diverses ocupacions delinqüencials o en casos de tràfic de drogues. 

També et pot interessar

Comentaris

1336