El Consell Comarcal rep 73 reclamacions en dos mesos d’usuaris del bus a Barcelona
La Generalitat anuncia que el 5 de desembre es reunirà la Taula de Mobilitat del Penedès després de més d’un any de la darrera trobada
L’Oficina Comarcal de Consum del Consell Comarcal de l’Alt Penedès ha rebut des del 21 de setembre passat i fins a dia d’avui un total de 73 reclamacions relacionades amb el servei d’autobus de la línia Vilafranca-Barcelona. Des de l’oficina es detalla que d’aquest gruix, de moment s’han gestionat 35 denúncies, que es traslladen al departament de Territori de la Generalitat i especifiquen que algunes d’aquestes denúncies inclouen també reclamacions a títol individual a nivell econòmic.
Pel que fa a les queixes i denúncies, les més freqüents tenen a veure amb endarreriments horaris o anul·lacions del servei i a la falta d’oferta de vehicles, sobretot en hores punta, com ara entre les 6 i les 8 del matí.
La Subdirecció General de Transport Públic per Carretera i Mobilitat informa que la demanda del servei des del mes de setembre ha augmentat un 40% per la manca de fiabilitat de la línia de rodalies R4, per l’augment de l’ús del transport públic versus el transport privat i pels descomptes tarifaris vigents.
Així mateix, informa s’està negociant amb l’empresa concessionària l’augment del nombre i la freqüència d’autobusos i que, des del 14 d’octubre, s’ha incrementat l’oferta en un 30%.
Finalment, pel que fa a les queixes de les persones usuàries, informa que s’ha demanat una auditoria externa per valorar el servei i millorar-lo. Segons la Subdirecció General de Transport Públic, s’estan prenent mesures per resoldre la situació al més aviat possible.
Des de l’Oficina Comarcal de Consum s’informa que les persones usuàries poden reclamar a l’empresa concessionària la devolució de l’import del bitllet per manca o retard en la prestació dels serveis. En cas de no rebre resposta, poden presentar una reclamació al Consell Comarcal per intentar solucionar el conflicte a través de la mediació en consum o mitjançant la Junta Arbitral de Transport de Catalunya.
Per a més informació, poden contactar amb l’Oficina Comarcal de Consum a través del web www.ccapenedes.cat/consum, trucant al telèfon 93 890 00 00 ext. 114 o per correu electrònic consum@ccapenedes.cat.