Petició per demanar més accessibilitat en els trens de la línia RT2 de l’Arboç a Port Aventura


La Federació Xarxa Vendrellenca constata que els combois d’aquesta línia ferroviària no són prou aptes per a les persones amb mobilitat reduïda
La Federació Xarxa Vendrellenca ha destacat que tots els trens de la línia RT2 que fan servei ferroviari entre les estacions de l’Arboç i Port Aventura no són accessibles per a persones amb mobilitat reduïda i davant d’aquest fet ha presentat una proposta a l’ens gestor ADIF, la companyia RENFE i el servei de Rodalies perquè es posi material rodant adequat per fer aquest trajecte.
El passat mes de febrer, segons recorda l’entitat veïnal del Vendrell, el Departament de Territori de la Generalitat va contestar una pregunta del grup de Catalunya en Comú a la comissió de Territori que va formular en nom de la Federació Xarxa Vendrellenca sobre l’accessibilitat dels trens de la línia RT2 “donat que es va constatar que tots els serveis es feien amb material rodant model S448, el qual no és accessible per a persones amb mobilitat reduïda”, diu la federació.
A la resposta donada pel departament a la comissió, diu la mateixa entitat, “no queda clar que es tirin endavant solucions que garanteixin l’accessibilitat als trens”. Així, la resposta concreta diu: “la Generalitat de Catalunya treballa per garantir serveis adaptats per a tothom a tot el transport públic. En aquest sentit, també es treballa amb Renfe i Adif per assolir l’accessibilitat total dels serveis de Rodalies de Catalunya. Per part de la Generalitat de Catalunya s’ha plantejat la necessitat que es doni compliment a les inversions pendents en els serveis de Rodalies i, en el cas del material mòbil, que es tirin endavant les mesures previstes al Pla de Rodalies 2020-2030, entre les quals, la substitució dels trens de les sèries S470 i S448 en el període 2020-2025”.
L’entitat veïnal vendrellenca afirma que s’ha reunit amb assessors en matèria ferroviària per trobar una solució que a curt termini faci accessibles els trens canviant el material rodant actual que circula per aquest servei, que són trens model S448, i ha acordat presentar una proposta a través d’un expedient a Rodalies, ADIF i Renfe Operadora “demanant que es fiqui material rodant model S447 o S463 que estan adequats per l’accessibilitat a persones amb mobilitat reduïda”.