La Generalitat anuncia que s’incorpora un nou bus amb sis viatges per sentit entre Vilafranca i Barcelona
L’autobus sortirà tots els dies feiners i s’afegirà als vehicles de reforç que ja circulen actualment
La línia d’anada i tornada de Vilafranca a Barcelona tindrà un nou bus amb sis sortides per sentit que complementarà els busos de reforç que ja fa dies que funcionen per cobrir la sobredemanda del servei. Aquesta és la mesura més rellevant que va donar a conèixer ahir el director general de Transports i Mobilitat, Oriol Martori, en la seva visita a Vilafranca, on prèviament es va reunir amb l’alcalde.
Amb l’objectiu de paŀliar els problemes de massificació de la línia s’ha impulsat un pla de xoc que entrarà en funcionament la setmana que ve que els dies feiners, i tindrà sortides des de Vilafranca a les 6.16 h, 7.45 h, 13.30 h, 17.15 h, 19.35 h i 21.15 h. De tornada des de Barcelona el nou bus tindrà sortides a les 7 h, 8.30 h, 14.15 h, 18.50 h, 20.20 h i 22 h. Al mateix temps també es consoliden els busos que ja s’havien posat de reforç: 6.15 h, 6.50 h, 7 h, 7.40 h i 8.40 h, i a la tornada de Barcelona: 5.25 h, 5.45 h, 13.10 h, 13.50 h i 14.30 h. Amb aquestes expedicions s’espera que sigui suficient per eixugar les llargues cues que cada dia es reprodueixen tant a l’estació de Vilafranca com a les diferents parades de Barcelona, tot i que si fos necessari s’incorporaria un altre bus al servei regular. En aquest sentit, Martori ha indicat que ara caldrà comprovar “si la demanda es consolida com a estructural, i si es manté, s’aniran incorporant vehicles”, tot i que va confessar que si no n’hi ha més és per falta de disponibilitat de vehicles.
Altres millores van encaminades a consolidar l’oferta del mes d’agost i es milloraria el servei dels dissabtes i diumenges.
D’altra banda, des de la Generalitat s’ha interpeŀlat Renfe i Adif per tal que assumeixin la seva part de responsabilitat en la problemàtica del transport públic. El delegat territorial de la Generalitat al Penedès, David Alquézar, va explicar que no es pot oblidar que l’origen dels problemes no es troba al servei de bus sinó “a les deficiències acumulades al servei de Rodalies” i la incapacitat del bus d’absorbir la demanda de transport que, s’ha enfilat en poc temps fins als 360.000 usuaris, amb què es preveu tancar el 2023. L’increment respecte de l’any 2019 és del 30%.
Mentre no arriba el desitjat traspàs de Rodalies, la Generalitat ha demanat a Renfe que estudiï incorporar al servei més trens semidirectes i, si no és possible, que es posi en marxa un pla alternatiu.
Oriol Martori també va avançar que les pròximes quatre setmanes es faran inspeccions aleatòries tres cops per setmana per comprovar quina és l’ocupació dels vehicles i si es compleixen els horaris. Són molts els usuaris que es queixen no només de la saturació dels busos i la falta de places en determinades hores, sinó també de l’incompliment horari, la falta d’informació i l’estat deficient en què es troben alguns vehicles. En aquest sentit, les dades aportades per la Generalitat sobre les queixes rebudes durant el setembre i fins al 3 d’octubre són 109 (155 des de l’inici de l’any), mentre que en tot l’any passat només se’n van recollir 52.
Reunió mensual
Des de la Generalitat també es va avançar que la intenció és dur a terme una reunió de seguiment mensual amb l’Ajuntament i l’empresa i en la qual s’obre la possibilitat d’incorporar-hi representants dels usuaris afectats per proposar i compartir propostes de millora.
La Generalitat també es compromet a fer un seguiment de la informació que s’ofereix a l’usuari, tant a les estacions, les parades i els busos com a la web de l’operador i les seves xarxes socials.