Entrega del llibre ‘Converses a peu de vinya’ al Parlament i l’Oficina Europarlamentària


Una vuintantena de viticultores visiten les dues administracions per lliurar exemplars del llibre i traslladar el dia a dia de la pagesia
Una vintena de viticultores protagonistes del llibre ‘Converses a peu de vinya.50 viticultores del Penedès’ de Maria Rosa Ferré van visitar dijous l’Oficina Europarlamentària per entregar al seu director, Aleix Sarri, un exemplar del volum. El llibre s’ha enviat a Brussel·les per lliurar-lo a Carles Puigdemont, que ja l’ha rebut.
Durant la trobada, Sarri es va posar a disposició de totes les viticultores elaboradores que ho desitgessin per reunir-se un dia i parlar, concretament, sobre qüestions d’exportació dels productes.
Després de la visita a l’Oficina Europarlamentària, el grup de viticultores -encapçalades per l’autora del llibre, Maria Rosa Ferré- van visitar la seu del Parlament de Catalunya on les van rebre l’expresidenta de la cambra, Laura Borràs, la diputada Aurora Madaula i l’assessora en igualtat i perspectiva de gènere Elisabet Sala, juntament amb l’amfitriona de la trobada, la també diputada penedesenca Ester Vallès.
Laura Borràs es va emocionar amb el poema de Montserrat Abelló ‘Parlen les dones’ que encapçala el llibre i els va explicar diferents moments que va compartir amb la poetessa, sobretot al final dels seus dies.
Durant la jornada les viticultores els van fer entrega de diversos llibres, però també van aprofitar l’ocasió per traslladar-los els problemes que pateix el món de la pagesia, sobretot pel que fa al preu del raïm i la burocràcia que s’ha de fer
diàriament.