La DO Cava incrementa les vendes un 17,5% el 2021 i aconsegueix un nou rècord

16/03/2022 - 12:10h

Els cellers de la denominació d’origen van vendre 252 milions d’ampolles l’any passat, i l’exportació va créixer un 11,34%, assolint el 71% de les expedicions globals

El president de la DO CAVA, Javier Pagés, ha donat a conèixer aquest dimecres en sessió plenària les xifres amb les quals el Cava ha tancat l’any 2021. Segons dades del Consell regulador, el 2021 es van vendre 252 milions d’ampolles, amb un increment del 17,5% respecte de l’any anterior.

Aquestes dades han portat Pagés a afirmar que “el Cava és de vital importància per a la sostenibilitat i el desenvolupament del territori. Som més de 350 cellers i sumem 38.000 hectàrees de vinya. Com a DO basada en l’origen, en les nostres vinyes i en les llargues criances, tenim una gran responsabilitat i una oportunitat única de dirigir l’èxit inqüestionable del Cava cap a quotes encara més altes”.

La Denominació d’Origen espanyola que més exporta

Tal com han apuntat des de la DO, les exportacions han estat el que ha tornat a liderar l’increment de vendes de la DO amb un creixement de l’11,34%. Del global de vendes de la DO, el 71% ja es detinen als mercats internacionals.

Els països que integren la Unió Europeavan créixer un 3,16% el 2021, i els països tercers continuen pujant amb un destacat 30,43%. El mercat d’Alemanya manté la seva posició com a principal país de consum (4,23%), seguit dels Estats Units (amb un creixement de del 40%), Bèlgica (11,56%), el Regne Unit (-3,90%) i el Japó (+7,94%).

Destaca també el creixement a Àustria (65,54%), Brasil (37,69%), i Polònia (27,35%), amb increments de doble dígit.

“La presencia internacional del CAVA demostra la seva força com a marca en una diversitat de territoris a escala global”, ha assenyalat Pagés. La campanya promocional “360 graus del CAVA”, impulsada per la DO CAVA el 2021, ha permès a nombrosos prescriptors i amants de les bombolles tastar i aprendre sobre la versatilitat i l’excel·lència del CAVA. Un programa educatiu d’alt nivell al qual es donarà continuïtat aquest mateix any, complementat amb les certificacions professionals ofertes per la CAVA Academy.


El mercat nacional se situa per sobre de nivells pre-pandèmics

La comercialització del mercat interior també ha pujat a doble dígit, amb un increment del 19,04%, amb unes vendes de 68.762 milers d’ampolles. El canal que major impacte ha mostrat és el canal en línia, amb un ascens del 17,7% en valor i 19,3% en volum, mentre que el canal d’alimentació segueix la tendència a l’alça amb un augment del 6,1% en valor i 5,1% en volum.

El canal offline i l’hostaleria també evolucionen de manera positiva en valor amb un increment del 5,9% i 5,3% i un 4,9% i 2,3% en volum respectivament, segons dades de NielsenIQ.

“Que hi hagi cellers que vagin per lliure o associats desmarcant-se de la DO pel seu propi benefici, no ha d’impedir que els que defensem des de sempre el territori , aspirem a créixer encara més, a ocupar una posició major dins del selecte món dels escumosos de gran qualitat sense perdre de vista que els grans reptes només s’aconsegueixen units i amb la participació plena del territori i la generositat de tots” ha sentenciat Xavier Pagés.

La categoria de CAVA ecològic creix sense precedents

La categoria de Cava ecològic ha assolit un creixement destacable de vendes, superant els 22 milions d’ampolles i amb un creixement del 65,43% en relació amb 2020. Cal recordar que al DO Cava s’ha proposat que el 2025 tots els caves de guarda superior siguin 100% ecològics,

El segment de Guarda Superior contribueix en gran manera a aquest icrement, aglutinant un notable creixement del 104,25% i representant un pes de 42,09% en el total de la categoria de Cava ecològic.

També et pot interessar

Comentaris