Corpinnat va comercialitzar 2,3 milions d’ampolles d’escumós el 2021

Representants dels cellers integrants de la marca col·lectiva Corpinnat. FOTO: CORPINNAT
07/03/2022 - 17:01h

Les vendes dels cellers que inclou la marca col·lectiva van créixer un 35% respecte del 2020, i la facturació es va incrementar un 37,5%

Corpinnat ha superat amb nota de crisi de la Covid-19. Després d’un 2020 en què les vendes de productes vinícoles van quedar tocades per les restriccions en la restauració -un dels principals canals de distribució-, els cellers que integren la marca col·lectiva han tancat el 2020 incrementant les vendes i també la facturació.

Segons les dades que el col·lectiu ha presentat aquest dilluns, els cellers Corpinnat van vendre l’any passat 2,3 milions d’ampolles d’escumós, un 35% més que el 2020. La xifra també és un 5% superior a la que es va registrar el 2019, abans que esclatés la crisi sanitària. Pel que fa a la facturació, el 2020 la marca va assolir vendes per valor de 23,1 milions d’euros, un 37,5% més que l’any anterior, amb un increment del 12% respecte del 2019.

Dels més de 2 milions d’ampolles que es van vendre el 2021, gairebé el 20% es van destinar a l’exportació. La marca manté els 55 mercats de destí que ja tenia l’any anterior, i manté la mirada sobre Rússia i Ucraïna, dos dels països on Corpinnat destina els seus productes, i actualment immersos en un conflicte bèl·lic.

“No són mercats residuals”, ha assegurat Xavi Nadal, vicepresident de Corpinnat, apuntant que la projecció de vendes en aquests mercats que fins ara era optimista, s’ha convertit en “incerta”. Entre els països on més exporta Corpinnat hi ha Alemanya, EUA, Regne Unit o el Japó.

Les bones xifres que va registrar la marca col·lectiva el 2021 també s’han traduït en el preu de venda mitjà de cada ampolla d’escumós, que ja se situa en els 17,35 euros, un 2% més que l’any anterior. A més, ha pujat la xifra de treballadors que hi ha als 11 cellers de Corpinnat, que han passat de 223 a 252.

L’enoturisme és l’únic àmbit que ha donat notícies negatives a la marca, tocat encara per les restriccions de la pandèmia. El 2020 les visites van caure un 40%, i van passar de 34.827 a 21.144.

Segons Ton Mata, president de Corpinnat, els bons registres del col·lectiu demostren que la marca “s’està consolidant”.

També et pot interessar

Comentaris