Raventós Codorníu augura una bona campanya de Nadal per als seus caves

Diego Pinilla i Sergio Fuster brindant en una de les vinyes del celler Codorníu. (FOTO: CODORNIU)
29/10/2021 - 19:00h

La firma cavista amb seu a Sant Sadurní augmenta vendes en època de postpandèmia, amb increments que se situen entre el 10 i el 20%

Els vins i caves ecològics són una de les apostes més esteses al sector vinícola els darrers anys. L’augment de la preocupació pel canvi climàtic i un canvi de tendència pel que fa al consum han impulsat aquest tipus de productes, que a Catalunya ja elaboren la majoria de cellers.

Un dels que ha jugat més fort els últims anys les seves cartes pel que fa a la sostenibilitat és el grup Raventós Codorníu, amb seu a Sant Sadurní. El conglomerat de cellers ja elabora el 35% de tot el cava orgànic que es comercialitza al món, i ara, ha decidit anar un pas més enllà dissenyant un pla de transició ecològica que el converteixi en el grup de vins sostenible amb major creixement el 2025.

“Som els elaboradors de cava ecològic més grans del món i només som al començament del trajecte”, ha apuntat Sergio Fuster, conseller delegat de Raventós Codorníu, en la presentació de la nova estratègia per al grup, que també ha comptat amb la intervenció de Diego Pinilla, director de Cellers i Operacions del grup.

Un dels punts més destacats que inclou el full de ruta és la voluntat que la marca insígnia de la companyia, Codorníu, sigui 100% ecològica el 2024, com ja ho són altres marques de cava del grup com Parxet o Raimat.

Però tot i que Codorníu encara no ha assolit la plena conversió, les xifres actuals del celler són més que bones. Raventós Codorníu comercialitza 4,77 milions d’ampolles de cava orgànic a l’any, i compta amb 3.570 hectàrees de gestió de vinya ecològica (el 50% ja convertides, i la resta en procés de fer-ho), el que situa la companyia com una de les firmes enològiques amb major superfície de vinya orgànica del país i la primera de Catalunya. De cara a l’any que ve, el grup compta que fins al 88% de les seves vinyes ja seran ecològiques.

“Al llarg de cinc segles d’història hem treballat sempre amb el propòsit de donar valor a la terra, el que inevitablement implica reivindicar la vinya orgànica”, ha explicat Sergio Fuster, que ha explicat que el camí fins a aconseguir el que es proposen també estarà marcat per la sostenibilitat, tan financera com amb el planeta.

Repunt de vendes

A jutjar per les xifres de vendes que ha avançat Fuster en la presentació del pla de transició, no sembla difícil que el grup Raventós Codorniu no assoleixi els seus propòsits de creixement. Segons el conseller delegat del grup, la comercialització postpandèmia està experimentant un repunt fulgurant, amb pujades de vendes que se situen entre el 30 i el 40% respecte del 2020. Si es té en compte el 2019, un any en què les vendes no es van veure afectades per la crisi, les pujades se situen entre el 10 i el 20%.

Sergio Fuster ha evitat lligar aquest creixement al pànic que pot generar que el mercat es quedi sense estoc per la crisi de les matèries primeres i el transport, i ha vaticinat una “molt bona” campanya de Nadal.
Per fomentar que les vendes de final d’any segueixin un bon curs, Fuster ha assegurat que el canvi d’estratègia cap a l’ecològic del grup no perjudicarà el client. “Pensem que tothom ha de tenir accés a aquest tipus de productes”, ha dit Fuster, que no ha descartat variacions de preu de cara al futur.

També et pot interessar

Comentaris