La producció de cava cau un 13,6% el 2020 per l’efecte de la pandèmia de Covid-19

FOTO: DO CAVA
03/03/2021 - 11:18h

Les exportacions salven l’exercici al sector cavista, i les vendes als mercats exteriors ja suposen el 71% del total d’expedicions

La DO Cava ha fet balaç aquest dimarts de l’exercici 2020, un any que ha estat clarament marcat per la pandèmia de Covid-19. Segons han apuntat des de la denominació d’origen, al llarg de l’any passat es van etiquetar 215 milions d’ampolles, un 13,6% menys que el 2019.

Des del Consell Regulador han assegurat que, malgrat les dificltuats, el sector ha demostrat els darrers mesos una “enorme capacitat de resiliència davant l’impacte de la pandèmia”. El seu president, Javier Pagés, ha assegurat que el 2020 “ha estat un any molt desafiant, difícil i atípic pel dur impacte de la pandèmia global”. Malgrat tot, s’ha mostrat satisfet de que “amb molt d’esforç, treball, tenacitat i cooperació el Cava ha aconseguit uns resultats que han superat les expectatives inicials, tenint en compte el context general”.

Les expedicions amb destinació a mercats exteriors han tornat a estirar del carro pel que fa al global de vendes. El mercat internacional només ha retrocedit un 7,92%, amb un volum de 152 milions d’ampolles.

Aquestes xifres han fet que el mercat exterior segueixi guanyant pes en el còmput general de vendes, i ja aglutina el 71% del total. Alemanya segueix sent el principal país de consum, seguit del Regne Unit (amb un creixement de +6,55%), Bèlgica, Estats Units d’Amèrica i Japó.

Destaca també el creixement a Rússia (+17,47%), Lituània (+16,73%), Suècia (+12%), Finlàndia (+11,83%) i els Països Baixos (+9,93%), amb increments de doble dígit. “La diversificació de mercats que té el Cava és una riquesa, un fons de comerç molt valuós que s’ha mostrat com un atenuant a la caiguda del mercat interior, més afectat per la pandèmia”, ha assenyalat Pagès.

En l’àmbit nacional, la tendència ha estat diferent, amb un retrocés del 12,3%, que s’explica sobretot pel tancament i les restriccions del canal HORECA (hotels, restaurants i cafeteries) i de les limitacions de mobilitat geogràfica, i social.

El canal que més impacte ha patit és HORECA, amb un descens del -38,8%, mentre que l’alimentació té un comportament molt més favorable, amb una disminució del -4,7%.

El canal online, per contra, tenint en compte que es partia de bases molt inferiors, evoluciona molt positivament, amb un creixement destacat del +44,9%.

El Cava ecològic torna a guanyar pes dins de la pròpia D.O. Cava, ja que el nombre d’ampolles produïdes i etiquetades és pràcticament el mateix que les del 2019 (-0,11%), confirmant la tendència que el Cava ecològic segueix despertant l’interès dels consumidors.

També et pot interessar

Comentaris