El Penedès aposta per les eines digitals per rebre els turistes

Eva López
26/02/2021 - 19:00h

El Consorci de Promoció Turística del Penedès estrena tres pantalles XL on es podrà dissenyar una ruta a mida per conèixer el territori

Les noves tecnologies s’han convertit en un element essencial a la nostra vida. Els ordinadors, els telèfons inteŀligents o les tauletes ens han obert una immensa finestra al món, i són pocs els que encara no aprofiten els avantatges que ofereixen. Conscients del potencial de l’ús d’aquesta tecnologia, el Consorci de Promoció Turística del Penedès ha estrenat aquesta setmana un nou projecte d’acollida al visitant basat, precisament, en les eines digitals. L’objectiu de la proposta és facilitar als turistes la seva estada al territori, apostant perquè cada persona es construeixi una ruta de viatge a mida.

Així, a través de tres XTable (taules interactives) els turistes poden consultar tota la informació necessària per descobrir els atractius de la zona d’una manera molt intuïtiva, i decidir còmodament com i quan volen visitar-los. Els aparells, que s’han instaŀlat a l’Oficina de Turisme de Vilafranca, al CIC Fassina de Sant Sadurní i al MAC d’Olèrdola, permeten als usuaris consultar informació detallada de més de 70 llocs d’interès del Penedès.

Cada persona pot escollir els que més li agradin, marcar-los com a favorits, i després crear un recorregut que es pot descarregar al mòbil. La informació està disponible en tres idiomes i inclou el mateix contingut que el web penedesturisme.cat, d’on agafa les dades.

PUBLICITAT

El projecte ha comptat amb una aportació de 100.000 euros de la Diputació, i està sostingut també pels socis del Consorci. A través d’una webAPP dissenyada per a tauletes, una quinzena d’establiments ja ofereixen la informació a través d’aquests dispositius, i està previst que a la llarga n’hi hagi fins a una cinquantena de disponibles.

Obrir portes
Millorar l’experiència del turista un cop es troba al territori és un dels principals objectius de la iniciativa, però no l’únic. A través dels nous dispositius, el Consorci podrà saber quines són les preferències dels visitants i extreure informes de quins llocs i empreses interessen més, unes dades que permetran definir millors estratègies turístiques.

PUBLICITAT

Aquesta informació pot ser clau en el moment en què el turisme pugui obrir portes, quan les restriccions per la pandèmia es relaxin. “Hem de tenir el fanal encès per a quan puguem reobrir”, ha dit Ramon Riera, president del Consorci de Turisme del Penedès.

De moment, ningú s’aventura a dir quan el sector podrà funcionar amb certa normalitat. “Hi ha molta incertesa. No volem generar falses expectatives, però pensem que la vacuna ens permetrà millorar molt la mobilitat”, ha apuntat Juan Luis Ruiz, diputat delegat de turisme de la Diputació de Barcelona, que ha destacat que el nou projecte del consorci compleix un dels objectius estratègics de l’administració provincial: la digitalització del turisme.

També et pot interessar

Comentaris