Renfe restableix aquest diumenge el trànsit per tota la R4 de Rodalies

Ricard Vinyals
13/12/2020 - 08:00h

Al juliol van començar els treballs del corredor mediterrani entre les estacions de Sant Sadurní i Martorell

Aquest diumenge, 13 de desembre, s’ha restablert el trànsit ferroviari al tram de la línia R4 de Rodalies de Renfe entre les estacions de Sant Sadurní d’Anoia i Martorell, interromput des del 25 de juliol passat per les obres del tercer fil o corredor mediterrani a la zona.

Els treballs s’havien d’haver enllestit el 15 de novembre, però diversos motius van retardar la data prevista un mes. Finalment, la línia entre Sant Vicenç de Calders i Manresa per l’interior del Penedès normalitzarà el trànsit a partir de diumenge.
Les obres del corredor mediterrani han obligat a fer durant aquests mesos el trajecte entre Sant Sadurní d’Anoia i Martorell amb busos, la qual cosa ha provocat retards en molts casos perquè no sempre hi havia connexió entre el servei per carretera i la continuació del viatge amb tren.

PUBLICITAT

El 3d8 va fer un reportatge sobre el terreny el mes de setembre passat i va constatar que pràcticament es necessitava tot un matí per fer el trajecte d’anada i tornada des de l’estació de Sant Vicenç de Calders, al barri marítim de Coma-ruga del Vendrell, fins a Sants-Estació de Barcelona.

L’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (ADIF) ha dut a terme diverses obres de millora de la línia fèrria per adaptar-la al pas de combois d’amplada europea, a més d’altres actuacions al conjunt del país, amb una inversió de gairebé 280 milions d’euros.

A més del desenvolupament del corredor mediterrani i de la futura estació intermodal de la Sagrera a Barcelona, l’objectiu de l’actuació –segons informa ADIF– ha estat “augmentar de manera significativa la funcionalitat del servei al nucli central de Rodalies de Barcelona”.

“Tot, per millorar l’explotació ferroviària oferint als clients del ferrocarril majors prestacions d’eficàcia, eficiència, disponibilitat i confort amb infraestructures i instaŀlacions més modernes, a més de reduir els temps de viatge i obrir a Europa el transport de mercaderies per ferrocarril com a motor de la dinamització socioeconòmica de l’arc mediterrani i la seva àrea d’influència”, afegeix ADIF.

PUBLICITAT

Atesa la interrupció del trànsit ferroviari per la línia R4, aquests darrers mesos els trens de mercaderies han estat desviats puntualment per la línia R2, que transcorre paraŀlelament a la costa penedesenca, fins la bifurcació al nucli de Gornal i des d’allà cap a Castellbisbal per recuperar el seu recorregut habitual en direcció a Barcelona.

També et pot interessar

Comentaris