El turisme de proximitat serà clau en l’era postcoronavirus

L’àrea per a autocaravanes de Sant Sadurní roman tancada per la pandèmia.
Eva López
17/04/2020 - 14:05h

Amb el 100% de l’activitat aturada, els establiments turístics del Penedès es plantegen estratègies per sortir aviat de la crisi

El sector turístic és un dels més afectats pel decret d’estat d’alarma. Els establiments dedicats a aquest àmbit han hagut de tancar portes d’un dia per l’altre, i el més preocupant és que no saben quan podran tornar a obrir.

Després de passar les vacances de Setmana Santa amb les persianes abaixades, el sector es pregunta ara que passarà amb la temporada d’estiu. “Al Penedès encara es mantenen algunes reserves, però és probable que acabin caient”, ha apuntat Ramon Riera, president del Consorci de Promoció Turística del Penedès.

“Això que estem vivint és un desastre”, ha reconegut, i ha explicat que ara la feina que toca fer és avançar-se al que pugui passar quan tornem a la normalitat. “Hem de ser ràpids i avançar-nos al que creiem que necessitaran els visitants quan es pugui obrir”, ha dit Riera.

En aquest sentit, des del Consorci consideren que la clau per tirar endavant serà el turisme de proximitat. “La gent que decideixi anar de vacances ho farà a destins pròxims, a llocs on pugui anar en cotxe”, ha assegurat Riera.

Per això, des d’aquesta administració han posat en marxa la maquinària per arribar als mercats més propers. “Hem de fer venir salivera als turistes perquè quan tot això passi tinguin ganes de venir”, ha sentenciat el president de Consorci.

Núria Sala, directora del Consorci de Promoció Turística, assegura que el Penedès té totes les qualitats per ser atractiu per als visitants que decideixin sortir després de la crisi sanitària. “Oferim un turisme no massificat, i en plena natura”, ha apuntat Sala, que ha posat com a exemple la xarxa d’aparcaments per a autocaravanes que el Penedès va posar en marxa l’any passat.

En aquest sentit, Sala també ha apuntat a les instaŀlacions per a reunions que hi ha al Penedès com una bona eina de futur, per atraure les trobades d’empreses pròximes. “Les reunions motivades per empreses de fora, ara no vindran. Hem d’enfocar-nos en les que tenim a prop”, ha assegurat.

Per arribar als turistes potencials, el Consorci ha posat en marxa una campanya a xarxes socials “que té com a objectiu mantenir la presència del Penedès com a destinació turística”, han apuntat des de l’ens. A més, han editat un vídeo promocional que es pot veure al seu canal de YouTube.

A banda de la feina de cara enfora, el Consorci també ha reforçat la comunicació amb els socis d’enoturismePenedès, amb els quals ha obert un canal directe. “Ara és una època en què ens toca molt escoltar”, ha reconegut Núria Sala, que ha assegurat que el turisme del Penedès té les eines per tirar endavant.

També et pot interessar

Comentaris